Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

18 Aralık 2012 Salı

Atom Kurabiye ve Sürprizli Mini Tart!..

Geçenlerde yemek sonrası, insanın canı böyle çayın yanına illa bir kek veya kurabiye istiyor.Ben çayı tek başına içmeyi pek sevmiyorum.Daha önce bahsettiğim gibi bir kurabiye canavarı olduğumu!..Hatta kurabiye denemelerimin hüsranla sonuçlandığını tahinli kurabiye tarifimi paylaştığımda yazmıştım. Ama artık istediğim tarifi uyguluyor,keyifle tadını çıkartıyorum.Hele canım istediğinde ne denemeler yapıyorum!.. O gün hiç kurabiye yapmak içimden gelmiyor, bide üstelik kendimi biraz halsiz hissediyordum. Sağolsun eşimde saat kaç olursa olsun, onunda canı istemiş olacakki gidip 4 çeşit kurabiye aldı,geldi!..Yıllardır alışveriş kaptığımız güvenilir yerden misler gibi kurabiyeler öyle güzeldiki,tadı damağımızda kaldı!..Aradan iki gün geçti.Tabii aklıma yine o kurabiyeler geldi.Ben hiç boş dururmuyum! Taktım yapacağım!..Tek bir hamurdan sayıyorum; Tarçınlı,Kakaolu,Sahlepli,Damla Sakızlı Kahveli,Tahinli,Cevizli olmak üzere çeşit çeşit kurabiyeler yaptım.Bide kalan hamuruda mini tart denemesinde kullandım.Aman Allahım o mutfaktan gelen misss gibi kokular nasıl evi sardı.Yanınada bergamutlu çay ohh gelsin keyifli dakikalar!!!.. Tartın üstüne evde biraz kalan daha önce yaptığım benim elmalı-kestaneli iç harcım vardı,onu kullandım.Yetmedi beyaz çikolata ve bitterden kalan minik parçalarıda koydum...Artık gerisini siz düşünün!.. Bunu değiştirip,geliştirmek sizin elinizde!..Aynısı olmasa bile evdeki malzemeleri kullanarakta yapabilirsiniz,yaratıcılık gücünüze ve damak zevkinize kalmış!.. (Hayal gücünüzü kullanın!..) ☺
Malzemeler; 
  • 1 tane çift sarılı yumurta kullandım.Sizde yoksa iki yumurta kullanın.
  • 100gr. tereyağ, 
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ, 
  • 1 su bardağı tahin-pekmez karışımı, 
  • 3 yemek kaşığı haşhaş, 
  • 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi,
  • yarım su bardağı dövülmüş ceviz,
  • 2 yemek kaşığı yoğurt,
  • 2 yemek kaşığı süt, 
  • 1 su bardağı pudra şekeri, 
  • 1,5 su bardağı un,
  • 1,5 su bardağı kepekli un,
  • 4 yemek kaşığı hindistancevizi rendesi,
  • 1 paket kabartma tozu, 
  • 1 paket vanilya,
  • 1 tatlı kaşığı kakao,
  • 1 tatlı kaşığı damla sakızlı kahve,
  • 1 tatlı kaşığı tarçın,
  • 1 paketin yarısı kadar hazır toz sahlep (Dr.Oetker'ın tek içimlik paketi) yoksa toz sahlepte kullanabilirsiniz.Yok eğer sevmem derseniz tercih sizindir; o zaman bu sahlepli çeşidi yapıp yapmamak size kalmış!..

Tartın üst malzemeside şöyle; elma ve haşlanmış kestane pişirilir.İçine biraz toz şeker ve ceviz konur.Tarçında eklemeyi unutmayın.Bu karışım daha başka bir pasta için kullanıp,ondan kalandı,fazla olduğu için dolabımdaydı,burada değerlendirdim.(O tarifide sizinle paylaşacağım,nefis bir lezzetti!..)Üstünede bitter ve beyaz çikolata.Süslemek size kalmış!..Fotoğraflarıma bakarsanız daha rahat inceleyip,neler yaptığımı göreceksiniz!.. 
Yapılışı; 
Elenmiş unu kaba alın, içine tereyağı, sıvıyağı,yumurtayı, yulafı, sütü, yoğurdu, pudra şekerini, haşhaşı, tahinli-pekmez karışımını, hindistancevizi rendesini,vanilyayı, cevizi, kabartma tozunu ekleyin, yoğurun. Kıvam bildiğiniz gibi kulak memesi kıvamında olmalı. Baktınız un az geldi kontrollü olarak azar azar ekleyip, hamurunuzu toparlayın. 5 eşit parçaya bölün. Birinci parçaya kakaoyu, ikinci parçaya damla sakızlı kahveyi, üçüncü parçaya sahlebi, dördüncü parçaya tarçını ekleyin, iyice yedirene kadar yoğurun. Bunları yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye elinizle yuvarlak veya kendi istediğiniz şekilde yapıp, aralıklı olarak dizin. Kalan son parçayıda muffin kalıbına yayın, kenarlarını düzleyin. Çanak şeklinde olsunki ortasına elmalı-kestaneli karışımı eşit şekilde paylaştırın. Üstlerine birer parça bitter ve beyaz çikolata koyun. 180 derecede 25 dakika kadar kızana kadar pişirin. Tabii bu süre fırınların performansına göre değişir. Soğuyunca servis tabağına alın. Küçük tartlarınızı istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Toz fıstık,pudra şekeri artık ne varsa o şekilde!...
Mesala üstüne ben pişmaniye koydum,karamel sos ve fıstık serptim!..
Yada pasta süsü,pudra şekeri serpip küçük bir nane kondurdum.İster çayla,kahveyle yada ılık sütle harika oluyorlar!..Hep derler ''bir taşla iki kuş'' şimdi bu bir taşla kaç kuş?.. Bol alternatifli bir tarif oldu!..Lütfen deneyin ve yorumlarınızı paylaşın!... ☺
Afiyetler olsun!.. 

2 yorum:

  1. Mükemmel. Tamda aradığim kurabiyeler, ellerinize sağlik.
    Nurcan

    YanıtlaSil