Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

10 Haziran 2015 Çarşamba

Sütlü Damla Sakızlı Türk Kahvesi !

Sizde benim gibi klasik türk kahvesinin dışında diğer kahve çeşitlerine de meraklıysanız bu kahveyi mutlaka denemelisiniz. Bu yıl bana bi' haller oldu. Eskiden günde bazen iki kere içtiğim türk kahvesini sanırım 2 yıldır içmez oldum. Bunda vücudumdaki demir eksikliğine bağlı olan kansızlık sorunum etkiliydi. Adeta kahveyle aramdaki bağları koparmıştım. Fakat 3-4 aydır inanılmaz bi' şekilde kahve isteğim depreşti. Bu da gösteriyor ki eskiye oranla kansızlık sorunum yavaş yavaş düzelmeye başladı. Değerlerim de normal seviyelere ulaştı ! Vee ben artık kahvemi hafta da 3-4 kere içebiliyorum. Hele pazar günleri eşimle kahvaltı sonrası şöyle saat 5-6 civarında kahve içmek inanılmaz güzel geliyor. Akşama doğru kahvelerimizi içerken mutlaka yanına fotoğraflarda görüldüğü gibi nefis lezzetler yapıyorum. Onlarla bu kahve şahane oluyor. Bildiğiniz gibi çikolata, kakao yasağım hala devam ediyor. Ama bunlara dayanmak mümkün mü ? Azıcık ucundan tadıveriyorum. Sonra olan ilaçlarımın dozunu bi' tık arttırmak oluyor. Keşke eskisi gibi olsada doya doya kahvenin yanında çikolata yiyebilsem. ☺
Bende kahvelerin içinde en ennn sevdiğim damla sakızlı türk kahvesini küçük fincana yapacağıma sütlü olanını büyük boy yapıyorum. offf nasıl güzel oluyor anlatamam. Üzeri bol köpüklü, kaymaklı kallavi kahve oyyy oyy !! ☺ 
☻ İçmelere doyum olmuyor. 
Biliyorsunuz bloğumda bundan 2-3 ay önce iki çeşit kahve tarifi paylaşmıştım. Bunlar; *Sütlü, Tarçınlı Türk Kahvesi ve *Sahlepli, Tarçinlı Türk Kahvesi idi ! Şimdi bide damla sakızlı kahveyi sütlü yaptım. Onuda sizlere alternatif olsun diye paylaşıyorum. Ben kahvelerimi eğer işim varsa mutlaka Eminönü'deki o mis kokulu meşhur kahveciden alırım. Ama yok oralara yolum düşmezse; mutlaka MİGROS'dan almayı tercih ediyorum. Çok çeşitli kahve üretcisinin ürününü denedim. Fakat Migros'un kahvesinin tadı gerçekten diğerlerinden farklı geliyor. Onu alıp, damla sakızlı kahveyle harmanlıyorum. O aromatik koku beni mest ediyor. Bu harmanlama işini çayda da yapıyorum. Karıştırmak çok hoşuma gidiyor. Farklı tat ve koku insanı mutlu eder mi ? Beni eder ! ☺ Bak şimdi şimdi anlatırken bile nasıl canım kahve çekti. ayyy ben bi' ara verip kahve yapayım. Hadi sizde yapıp, keyifle tadın !! 
Malzemeler :
  • 2 bardak süt,
  • 3 yemek kaşığı damla sakızlı türk kahvesi,
  • 4 yemek kaşığı şeker,
  • 1/2 çay kaşığı tarçın.


Verdiğim ölçüler 2 kişiliktir. Kişi sayısına göre arttırabilir veya 
      azaltabilirsiniz !!

( *Tarçını eklemek tamamen size kalmış, eklemeyebilirsinizde. 
Ben bu kahveye bazen koyuyorum bazen canım istemezse koymuyorum. Eğer tatlı türü b'şiler varsa şekerimi dengelesin diye kullandığım zamanlar oluyor. 
Siz kullanmayın çünkü damla sakızının aromasını bastırmasın ! Tercih sizin ! )
YAPILIŞI :
Büyük bir cezveye oda sıcaklığındaki sütü, damla sakızlı kahveyi ve şekeri koyup karıştırın. Şeker miktarı kişiden kişiye değişir. İsteyen azaltabilir. Herkesin farklı damak tadı var. Siz kendinize göre ölçülerle oynayabilirsiniz. Kahveyi kısık ateşte yavaş yavaş karıştırarak pişirin. Kahveniz üstü köpürünce pişmiş olacaktır. Bardaklara eşit miktarda paylaştırıp, afiyetle için. Yanına sizde benim gibi lezzetler yapıp, sunabilirsiniz. *(Onların da tariflerini ilerleyen zamanlarda paylaşacağım!) 
Ya da çikolata ile nefis olur. 
Eskiden büyüklerimiz ne demiş büyük bir zevkle tekrarlıyorum ; 
'' Ziyade olsun ! '' 
Kalın sağlıcakla !! ☺
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder