Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

5 Kasım 2012 Pazartesi

Tahinli Kurabiye!

Şimdi sizlere benim daha önce yaptığım kurabiyelerden bahsetmek istiyorum.İlk kurabiye denemelerim inanılmaz kötüydü,tam bir facia diyebilirim.Ya tepsiye yayılıp,genişler kocaman olurlar yada kaya gibi sert.Neredeyse dişini kırarsın.Hatta eşim beni kızdırmak için savaşa gitsem düşmana bunlardan bi' tane fırlattımmı adamın kafasının yarar diye söylerdi.Sonra ben uzunca bi' süre kurabiye yapmaktan uzak durdum.Hep kötü sonuçlar elde ettiğimden.Bu arada da benim iki numaralı kızkardeş çok güzel kurabiyeler yapardı.Hele bi' tanesi varki; ''Saçaklı Kurabiye'' offf diyorum en sevdiğim.Taa o zamanlara dayanır benim kurabiye canavarı oluşum.Hep tarifini istemişimdir.Ama nedense tarif bi' şekilde vereceğim diye oyalandığımdan bana unutturulurdu,bende daha sonra istemezdim.Nasıl olsa kardeşim güzel yapıp bana getirip,tattırıyordu.Sonra kendileri elinden operasyon geçirince bunları yapamaz oldu.Bende bi' daha isteyemedim.Dışardan aldıklarımızda da o lezzeti hiç yakalayamadım.
Sonra günlerden bi'gün bu tahinli kurabiye tarifini gördüm.Dedim ne olursa yapacağım,nasılda canım istiyor!..İşe koyuldum.İçimde de ufaktan ya yine aynısı olur endişesiyle başladım yoğurmaya.Piştikten sonra yayılmadılar, şaşırdım.Tadına baktımki; oyy oyyy diyorum nasılda güzeller.Kendime inanamadım, en sonunda kurabiye yapmayı becerebilmiş olmanın mutluluğu ile kendimi nasılda iyi hissettim anlatamam.Hemen akşam çayının yanına koyup, eşime ikram ettim.O benim önceki kurabiyeleri bildiğinden,dışarıdan hazır aldığımı zannetti.Tepsiyi görünce ancak inanabildi!..Nihayet benimde hayatımda ilk defa güzel yapabildiğim kurabiyelerim olmuştu.Şimdi bunun tarifini sizlerle paylaşıyorum.Lütfen sizlerde deneyip,izleniplerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum!!! :-)) Ağızda dağılan bu lezzeti seveceğinizi düşünüyorum.
Malzemeler; 1 su bardağı tahin, 1 su bardağı pudra şekeri, 1 su bardağı sıvıyağ, 1 yumurtanın beyazı, alabildiği kadar un ve ceviz.
Yapılışı; Tüm malzemeler derin bir kapta hepsi karıştırılır.İyice yoğurulur.Kulak memesi kıvamına kadar un eklenir.İstenilen kıvam elde edildikten sonra, yuvarlak yapılır.Üstlerine yumurta beyazı sürülür.Ortasına ceviz hafifçe bastırılarak konur.180 derecede hafif koyulaşıncaya kadar pişirilir.Soğumadan tepsiden çıkarmaya kalkmayınız,çünkü dağılabilir.Soğuduktan sonra alıp,çayla servis edip,keyfini çıkartın!..
Afiyetler olsun!!! :-)
*(Not;Kaç gündür tarifini nerede gördüm diye araştırıyordum,o kadar çok kurabiye tariflerine baktımki; ensonunda buldum.Size linkini veriyorum;www.tumayinmutfagi.com/tahinli-kurabiye.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder