Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

11 Kasım 2014 Salı

Lavaştan Cips !

Sizlere bugün inanılmaz kolay ama bi' o kadar çok lezzetli olan ''LAVAŞ CİPS'' tarifimi vermek istiyorum. ☺ Bu tarif nasıl ortaya çıktı?? Ben bildiğiniz gibi her ay Tasarım Bloglarıma yaptığım çizimleri tasarlarken 2 gün pek yemek yapacak zaman bulamadığım anlarım oluyor. Böle durumlarda teknik çizim ve tasarıma yöneldiğimde hiç bi' şeye konsantre olamıyorum. Sadece yaptığım çalışmalara odaklanıyorum!  Lezzetten de taviz veremeyeceğim için dışarıdan sipariş veriyoruz. Gönül rahatlığıyla söyleyebilirimki; lezzetine, hijyenine yıllardır çok güvendiğimiz, bildiğimiz yerden almak tabiiki çok güvenli. İşte geçenlerde eşimin ve benim her zaman yemekten bıkmayacağımız tavuk şiş tercihimiz oldu. Siparişin içinde ekstradan lavaş ekmeği 2 adet fazla geldi. Biz birer tanesi ile karnımızı doyurduk, geriye 2 tane kaldı. Onu atacak değilim. İsrafın her türlüsüne karşıyım. Lavaşları değerlendirmek istedim. Dışarıdan cips almak yerine evde yapılmış olmasıda çok daha sağlıklı diye düşünüyorum. En azından bunuda denedim ve çok lezzetli bi' atıştırmalık oldu. Eğlenceli bi' lezzet ortaya çıktı daha ne olsun. Akşam kendimize güzel bir sinema filmi seçtik, yanınada hazırladığım cipsler harika oldu. Cipsi pek sevmeyen eşim bile bayıla bayıla sosa bandırıp bandırıp yedi ! eee Artık sinema, maç keyfi için ideal lezzet yakalamanın mutluluğu ile bu tarifi paylaşmak istedim !!.. Lütfen çocuklarınıza dışardan katkı maddeli yiyecekleri almayın, yedirmeyin. Kendiniz yapın. Hatta çocuğunuzu da bu mutfak işlerine dahil ederseniz çok daha güzel olur !! ☺☻
Malzemeler; 2 adet lavaş ekmeği (Kepekli lavaş da olabilir), 3 çorba kaşığı zeytinyağı, 1'er çay kaşığı pulbiber, kuru nane, kırmızı biber( acılı seven ölçüyü kendine göre arttırabilir), karabiber, (Kekik+Fesleğen isteğe bağlı), 1 tutam tuz. Baharat konusunda özgürsünüz. Neyi seviyorsanız onu ekleyip, çeşitlendirebilirsiniz. ☺
Dip Sosu; 1 su bardağı süzme yoğurt, 1 diş sarmısak(istemezseniz koymayabilirsiniz) 1 çay kaşığı pulbiber, nane, sumak. İsteyen domates sos veya kendi damak tadına göre soslar yapıp, geliştirebilir.
YAPILIŞI ; Derin bir kaba zeytinyağı, tuzu ve baharatları koyup karıştırun. Lavaşları ister kare ister üçgen ne şekilde istiyorsanız kesin. Karışımnın içine koyup, iyice karıştırın. Her tarafına bulansın. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye baharat karışımlı lavaşları yayın. Önceden ısıtılmış fırında arkalı, önlü çevirerek 10 dakika fırınlayın. Sosun yapışı da çok kolay; 1 diş sarmısak tuz ile havanda dövülür. Yoğurt ve baharatlarla karıştırılır. Büyük bir tabağın ortasına dip soslar konur. Etrafına cipsleriniz yerleştirilir. İşte bu kadar basit. Bu cips kapalı cam kavanozda 3-4 gün hiç bozulmadan ilk günkü tazeliğiyle çıtır çıtır saklanabilir ! ☺☻
*AFİYETLER OLSUN... Keyfinizin daim olması dileğiyle !!..*


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder