Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

26 Şubat 2015 Perşembe

Şapka Şeklinde Patatesli+Pancarlı Salata !

Çok kısa bi' aradan sonra bloğuma bu güzel salata ile dönüş yapmak beni oldukça heyecanlandırdı ! ☺ Bu salata hem çok sağlıklı, hem de görüntü itibarıyla sofralara çok yakışan lezzetli mi lezzetli bi' görsel şölen niteliğinde ! Ben görünce bayıldım. ♥ Neredeyse 2,5 aydır aklımda fakat bi' türlü denemeye fırsat bulamadım. İşte şimdi sizlere yapıp, yayınlıyorum. Umarım sizde benim gibi heyecanlanır ve beğenirsiniz ! *Kendisini ♥Pinterest'te♥ gördüm. Farklı görüntüsü hemen dikkatimi çekti.☺ Tabiiki kendime göre sunumu biraz farklı oldu. İster bu şekilde ister orjinal olan haliyle inanın çok çok güzel, nefis bi' salata ! Şu görüntü bile insanın iştahını açıyor. Şık salata sunumu yapmak isteyenler acilen bunu denemeli ! Tarifi yapan hanımefendi salatayı patates püresi ile denemişler. Ben birebir aynısını yapmadım kendime göre malzeme değişikliği ile bunu oluşturdum. İsteyen sadece patates ile yapıp kendi damak lezzetini, el marifetini kullanarak yapabilir. Ben içine pancar da kullandım. Doğrusu pancarla aram pek olmasada bu salata ile daha çok sevdim. Daha önce pancar çorbası ve küçük pancarlı muffin denemelerim olmuştu. Pancar çorbasını şifa niyetine içsemde eşime bi' türlü sevdiremedim. Muffinleri yedi fakat çorbaya gelince içmek istemedi. Bende o günden beri pancarla ilişkimi kopardım. Taaa ki sağlıkla ilgili bi' yazıyı okuyuncaya kadar. Hemen onu nasıl mutfağa sokarım ki sevilsin daha fazla tüketilsin diye araştırmalara başladım. Kafamda fikirler uçmaya başladı. Neredeyse 2-3 haftadır bu salatayı yapmaya niyetlendim. Ama bi' türlü olmadı. Bugün nihayet denedim. Ve eşim hem görüntüye hem lezzetine öyle bayıldıki bana puan bile verdi. Puanım 10 üstü 10'muş !!!.. ☺ Hadi bakalım artık ben bu mutlulukla neler yaparım neler !
Baksanıza nasılda güzel ! İnsan yapınca servis yaparken bozmaya kıyamıyor ! Ama biz neredeyse bu sağlık fışkıran şapkanın yarısını yemişiz ! Tadı da inanın çok nefis, şiddetle tavsiye olunur.
MALZEMELER :

  • Patatesin büyüklüğüne göre değişir ben orta boy 6 adet patates kullandım.
  • 2 adet orta boy pancar,
  • 2 adet kırmızı köz biber ( yoksa kavanozlarda yağlı,sirkeli közlenmiş biberler var onlardan kullanabilirsiniz. ),
  • 1 yemek kaşığı dolusu haşlanmış mısır,
  • 7-8 adet kornişon turşu,
  • 5-6 dal frenk maydanozu,
  • Tuz, sumak,
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • 2 yemek kaşığı ayıklanmış nar taneleri,
  • yarım limonsuyu,
  • *orjinal tarifte dereotuda kullanılmış fakat ben fenk maydanozunu yakıştırdım, siz dereotu kullanabilirsiniz !

_▄▄_ 
(●◡●)

╚═☞   YAPILIŞI :
İlk önce patates ve pancarları ayrı ayrı haşlayın. Kornişon turşuları küçük küçük doğrayın. Frenk maydanozları yıkayıp, süzdürün. Onlar zaten minik minik. Dallarından koparıp süslemek için bi' kenara alın. Narları ayıklayın. Bir kaseye limonun suyunu sıkın. Tuzu ve sumağı ekleyin. İsteyen karabiber, acı pulbiberde koyabilir. Zeytinyağını koyup, karıştırın. Bu sos ile haşlanmış patates ve pancar karıştırılacak. Haşlanan patatesleri soyup derin bi' kaba alın. Çatalla ezip içine sosu koyun. Blendır da kullanılabilir. Pancarları blendır ile parçalayın. Patatesten içine dolu dolu 3 yemek kaşığı koyup, karıştırın. Servis tabağının ortasına kelepçeli kek kalıbının sadece kelepçesini oturtun. Başka bi' yağlanmış kaseye ilk önce pancar koyun, düzleyin. Sonra Patates koyun düzleyin. Sonra tekrar pancar koyun iyice bastırıp, düzleyin. Kasenin şeklini alsın. İsterseniz bu kaseyi biraz dolapta bekletebilirsiniz. Bu şapkanın tepesini oluşturacağımız bölüm ! Sonra kelepçenin kenarlarına pancarları yayın. Spatula veya herhangi bi aletle düzleyin. Sonra kalan patatesleri koyup tekrar sıvayıp, düzleştirin. Kaseyi tam ortasına ters çevirin, oturtun. Parçalanmadan, düzgünce çıkmasını sağlayın. Bozulursa hemen panik yapmayın. Kelepçeyi de yavaşça çekip, çıkarın. Spatula ile şapkanın formunu verebilirsiniz. Bundan sonrası zaten çok kolay ve işin zevkli tarafı. Kornişonları gelişigüzel yerleştirin. Mısırları serpiştirin, bastırın. İki adet kırmızı biberi uzunlamasına kesin. Şapkanın yuvarlak kısmına şerit şeklinde koyun. İki tanesinden yuvarlayarak gül şekli elde edip, şapkaya yerleştirin. Frenk maydanozları şapka kenarlarına ve güllerin etrafına koyun. Sumak serpin. Nar tanelerinide serptiniz mi tamamdır. Belki biraz dolapta bekletebilirsiniz. Ama ben hiç bekletmeden servis yaptım. Eşim gelir gelmez görünce gözlerine inanamadı, çok beğendi ! Nasıl bozarım ben bunu diyince sen getir bak ben nasıl yiyorum dedi. Öyle beğenmişizki yarısını götürmüşüz. Umarım sizlere güzel bi' salata alternatifi oluşturabilmişimdir. Sizde hayalgücünüzü kullanın eminim çok daha güzellerini yapacaksınız. Deneyeceklere şimdiden kolay gelsin. Sofralarınız her daim böyle şenlensin !!
Afiyetler olsun efenim..!! ☺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder