Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

24 Ağustos 2016 Çarşamba

Patlıcanlı Saksı Kebabı !

Uzun bi' aradan sonra tekrar bloğuma uğradım. Biliyorsunuz gündem acı dolu haberlerle insanı her gün ayrı sarsmakta. Böyle olunca da doğrusu bloğa yazmak, tarif paylaşmak pek içimden gelmiyor. Bu kadar acıya rağmen yazıp, paylaşanlara da hayretler içinde bakıyorum. Sadece o gün üzgün olduğunu belirten bi' siyah fotoğraf koyup hemen ertesinde hiç birşey olmamış gibi nasıl davranabiliyorlar anlayamıyorum.Samimiyetsiz bulduğum bi' çok insan var. Bu duyarsız blog sahiplerini artık takip etmiyorum. İşleri güçleri reklam... Fikir üretimi falanda zaten hiç yok. Birbirinden gördükleri tarifleri bir iki değişikle yapıp paylaşarak onları takip edenleri ne yerine koyduklarını siz düşünün. Artık yazmaktan gına geldi. Yapıp, paylaştıkları bloğu söylemek şöyle dursun.. pişkinle kendisininMİŞ gibi yapmalarından çok sıkıldım..
Bu yemeği görünce denemek istedim. Biz patlıcana bayılan insanlar özellikle erkekler için. Güzel bi' deneyim oldu. 😊 Yalnız bu sıcaklarda kızartma ve fırın olayı hakikaten dayanılacak gibi değil. Bu yaz hafif beslenme olayındayken arada böyle kaçamak olsun dedim.
Bunun orjinal linki Pinterest'de var. Bu lezzet ile patlıcanı farklı denemek isteyen veya farklı tarifler arayanlar benim Pinterest panolarımda birbirinden farklı tarifleri bulabilirler. 😉
Ayrıca daha önceki tariflerim olan
''Patlıcanlı Tepsi Kebabı'' ,
''Tavuk kuşbaşılı Patlıcan Karnıyarık'' ,
''Fıstık Mantolu Patlıcan''
''Patlıcanlı Çıtırlar'' tariflerime göz atabilirler.....
 MALZEMELER:

  • 4 adet bostan patlıcanı,
  • 500gr. sotelik dana eti (veya kuşbaşı doğranmış),
  • 1 büyük soğan,
  • 4 adet yeşil kapya biber,
  • 2 adet kırmızı biber,
  • 5 diş sarmısak,
  • 6 adet domates,
  • 5-6 dal taze kekik,
  • 3 çorba kaşığı permasan peyniri,
  • 1'er yemek kaşığı domates ve biber salçası,
  • Kiraz domates üzeri için,
  • Antakya sünme peyniri (ip şeklinde 2-3 adet),
  • Tuz, şeker, kimyon, karabiber, kırmızı pulbiber, sumak, nane (kullanacağınız oranlar size bağlı),
  • Patlıcanları kızarmak için sıvıyağ,
  • dereotu ve maydanoz.


 YAPILIŞI:
Patlıcanları yıkayıp ortadan ikiye kesip içlerini bi' kaşık yardımıyla oyup, çıkarıyoruz. Tuzlu su olan derin bir kapta en az yarım saat bekletiyoruzki acısı çıksın. Çıkan içleri isteyen kullanabilir. Ben şahsen etin içine minik minik keserek ekledim. Tencereye yağ koyup iyice kızdırdım. Etleri atıp bi' güzel soteledim. Ardından yemeklik şeklinde doğradığımız küp küp soğanları koydum. Yeşil ve kırmızı doğranmış biberleri, ezilmiş, kıyılmış sarmısakları ekleyip öldürdüm. Domates ve biber salçalarını ekleyip çevirdim. İçine bir adet kesme şeker attım. Ardından kabuğu soyulup küçük küçük doğranmış ampül domatesleri koydum. Patlıcanın içini oyduğumuz kısmıda ekleyip, sotelemeye devam ettim. Baharatlarını, tuzunu kendime göre ayarladım. Yarım su bardağı sıcak su koyup, tencerenin kapağını kapatarak suyunu çektirene kadar pişirdim. Daha sonra kıyılmış dereotu ve maydanoz ekledim. Ocağın altını kapattım.
Tuzlu suda bekleyen patlıcanları kağıt havlu ile kurulayıp derin bir kapta kızdırılmış yağ içine koyup çevire çevire kızarttım. Kızaran patlıcanları tepsiye yerleştirdim. İçlerine harcı doldurdum. Kiraz domatesleri üçer üçer yerleştirdim. İsteyen domates dilimleyip koyabilir. 200 derecede domatesler ve patlıcanlar iyice olana kadar fırınladım. Daha sonra üzerine permasan peyniri serptim ve ip şeklinde olan Antakya sünme peynirinden elimle gelişigüzel kopardığım parçaları koydum.
Bu peyniri eşim pek bi' seviyor. Patlıcanların üzerine peynir koymam diyen kendi damak zevkine göre eklemeyebilir yada sevdiği başka bi' tür fırına girince eriyebilecek peynirlerden birini kullanmayı tercih edebilir. Herkesin lezzet anlayışı birbirinden farklı. 😊 5 dakika daha fırınlayıp çıkardım. Biz yanına yine eşimin tercihine bağlı olarak pilav yaptık. Ben kendim içinde cacık yaptım. Üzerine taze kekik ile servis yaptık. Böyle dolu dolu patlıcan lezzetinin dibine kadar vardık diyelim. Sizlerde denerseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız.
Şimdiden yapacaklara afiyetler olsun...
Yeni lezzetlerle buluşuncaya kadar kalın sağlıkla, mutlulukla...HUZURLA...😊
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder