Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

7 Kasım 2012 Çarşamba

Tavuk Kuşbaşılı Patlıcan Karnıyarık!

Şimdi sizlere benim en sevdiğim patlıcan yemeği tavuk kuşbaşılı patlıcan karnıyarık tarifini vermek istiyorum.Eşimde buna bayılır.Daha öncede bahsettiğim gibi erkekler patlıcan yemeklerini çok seviyorlar!..Bende bu sefer kırmızı et yerine beyaz et tercih ettim.
Çokta iyi etmişim pek bi' beğenildi!..Yanınada illaki pilav olsun dendiğinden pilav yapıldı.
İsteyen cacık ve salatada yaptımı alın size dört başı mamur bir menü yapmış olursunuz.Birde hafif bir tatlı eklediğinizde ehh daha ne olsun diyorum!.. ☺
Daha fazla sözü uzatmadan isterseniz yapılışına geçelim!.. Çünkü çok kolay olduğu kadar 3 aşamadan oluşmakta!..
Siz küçük patlıcanlarınızı alacalı soyup,acısı çıksın diye tuzlu suya basın,ben bu arada malzemeleri ve yapılışını anlatayım.                                                                             
Malzemeler; 
  • 8 adet küçük patlıcan, 
  • 500 gr.kuşbaşından ufak sotelik tavuk eti, 
  • 1 adet büyük baş soğan,
  • 3 diş sarmısak,
  • 2 adet kırmızı biber,
  • 5-6 adet yeşil biber(Kapya),
  • 4 adet büyük olgun domates, 
  • 1 tutam kıyılmış maydanoz,
  • tuz, karabiber, kekik, nane, kimyon,
  • 1 kesme şeker,
  • 2 yemek kaşığı permasan peyniri,
  • 100gr, dil peyniri(Yada eski kaşarda olabilir),
  • sıvıyağ.

Yapılışı; 
Tuzlu suda beklettiğiniz patlıcanları kurulayıp,sıvıyağda hafif kızartın.Sonra fazla yağını emsin diye kağıt havlunun üzerine alın.Diğer tarafta sıvıyağda yemeklik kıyılmış soğanı kavurun.Sonra tavukları ekleyin.Karıştıra karıştıra kavurmaya devam edin.Sarımsaklarıda küçük kıyıp ekleyin.Arkasından yeşil ve kırmızı biberleri ekleyin.Küp doğranmış domateside koyun.*(İsteyen salçada kullanabilir fakat domatesle harika oluyor!Bu yemeğimizde yazın patlıcanın çıktı zamanda yapılmıştır.) Tuzu,şekeri ve baharatlarıda ekleyin.Kıyılmış maydanozlarıda kattıktan sonra hafifçe döndürün.Ocaktan alın.Patlıcanları fırın tepsisine alın.Ortasını bıçakla yarıp,iç malzemeyi içine doldurun.Üstüne domates yerleştirin.Permasan serpin.Ben evde dil peyniri vardı onu kullandım.Siz isterseniz eski kaşarda dilimleyip koyabilirsiniz.
180 derecede peynirler eriyene kadar fırına verin.Ben biraz fazla tutmuşum,başka işlere daldığımdan ama genede çok güzel oldu.Permasan ve dil peyniri koyunca lezzeti iyice katladı!..Yanınada pilav yaptım.Bunlar yazın yapıldığından domates bol bol kullanmayı tercih ettim,tercih sizin isteyen salçada koyabilir.
Görüldüğü gibi peynirler eridiğnde fırından alabilirsiniz.Yanınada bezelyeli pilav yaptık,afiyetle yedik!..Sizlerde bu lezzeti deneyin.Başka patlıcanlı tariflerimde ilerleyen günlerde bloğumda olacak!
Herkese şimdiden afiyetler olsun!.. ☺
*(Yaz yemeklerimi size ara ara hep aktaracağım,hepsi mevsiminde piştiler!..Tekrar tekrar belirtiyorumki ben mevsiminde yapılmasına özen gösterdiğimden!! Şu anda yapıldı zannedilmesin.Bloğu geç açmasaydım diyorum,tarifler birikti!
Kasım ayında ancak yayınlayabildim.☺)







4 yorum:

  1. hımm tavuklu hiç demedim ama peynir ile buluşunca ayrı bir lezet olmuş sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler evet çok lezzetli, mutlaka denemelisiniz ☺

      Sil
  2. Çok lezzetliydi 👌 tekrar istiyorum, ellerine sağlık !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler Olsun, Çok Teşekkürler CANIM ♥ Sen iste tekrar yine yaparım !!

      Sil