Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

6 Mart 2015 Cuma

Sütlü + Tarçınlı Türk Kahvesi !

Sizlere bloğumda ilk kez bi' sıcak içecek tarifi vereceğim. Bizim Türk kültürünün vazgeçilmez içeceklerinin başında ♥Türk Kahvesi♥ gelmekte. Biz dostlarımızla, misafirlerimizle kahve içmeye bayılan bi' milletiz. İlla ya kahve ya da çay içer sohbet eder, birbirimizin halini hatrını sorarız. Benim büyüklerim de kahve içmeye bayılırlardı. Ben küçücük bi' çocukken rahmetli ♥Babaanneciğim nurlar içinde yatsın♥ tam bi' kahve tiryakisiydi. Çok erken kalkar çayını içip, kahvaltısını yapar saat 9 civarında kahvesi hazır elinde rengarenk çiçek saksılı pencere camının önüne otururdu. Gözleri sanki birini bekler gibi yola bakar, kimbilir kafasında onca düşüncelerle dalar giderdi. O kahvesini yudumlarken ben uyanmış olur ona gizlice bakardım. Bilirdim ki o her sabah orada olacak. O kahve kokusunu hiç unutamam. Babaanneciğimin kendi akranı arkadaşı bi' gün ziyarete gelmişti. Bende ondan bakıp öğrendiğim kahveyi onlara sürpriz olarak yapmıştım. Döke saça getirince bana inanamadılar. Küçücük torunu kalkmış kahve yapıyor. Ben üzülmeyeyim diye içmişlerdi. O anıyı hiç unutamam. Biz içmek istediğimizde siz içmeyin çocuklar kahve içmez kararırsınız derlerdi. ☺ Çok isteyince de kararmayalım diye sütlüsünü yapar verirlerdi. Ben sütlü kahveyi pek sevmezdim, onların içtiğinden içmek isteyen meraklı bi' çocuktum. Fincanların içindeki telvenin bi' kısmını küçücük parmaklarımla parmaklayıp ne menem bi' şeymiş ki bu bize vermiyorlar diye tadına bakardım. ☻ Sonra yıllar yıllar geçti. Kahve içerken bugün nasıl olduysa birden aklıma geldi. Eşimle bi' kahve içelim ama her zamanki gibi olmasın dedim. Ona sütlü, tarçınlı kahve yaptım. Zaten fotoğraflar da görüldüğü gibi lezzetli mi lezzetli muffincikler de var onunla çok yakıştılar. O tarifleri de sizlere vereceğim. Ama şimdi çok keyif aldığım kahve tarifini veriyorum.
Türk kahvesi tek başına harika bi' lezzet ama bu seferlik siz birde böyle deneyin. Kendime niye daha önce yapmadım ki dedim?! Eşiminde çok hoşuna gitti. Hem kahvenin tadı hemde muffinciklerimle lezzet patlaması yaşadık. Kahvenin içindeki tarçın farklı bi tat verdi. Daha önceleri Türk Kahvesini damla sakızlı, çikolatalı, kakuleli ve vanilyalısını içmiştim. Bu tarçınlı da favorim olacak gibi gözüküyor. Umarım kahve kültürümüze sahip çıkarızda  diğer ülkelerin bize pompaladığı kahvelerinin yanında unutulmaz, bizim kahvemiz de hakettiği yeri tüm dünyada alır.
MALZEMELER :
  • 2 bardak süt,
  • 2 yemek kaşığı türk kahvesi,
  • 1/2 çay kaşığı tarçın,
  • 3 yemek kaşığı şeker.

Verdiğim ölçüler iki kişiliktir. Siz bu miktarları kişi başına arttırabilir yada azaltabilirsiniz. Kaç kişi için yapacaksanız ona göre ayarlayınız. Şeker miktarıda size göre değişebilir. 

YAPILIŞI :
Oda sıcaklığında iki bardak sütü derin bi' kaba ya da büyük boy cezveye koyun. Üzerine türk kahvesi, tarçın ve şekeri ekleyip, karıştırın. Ocakta kaynayıp, köpürene kadar pişirin. Köpük yukarı doğru çıkınca altını kapatıp, acaktan alın. Bardaklara bölüştürüp sıcak sıcak servis yapın. Yanına da böyle tatlı muffinciklerden olursa ohh değmeyin keyfinize ! Tabiiki her zaman bu lezzetleri paylaşacağınız sevdikleriniz, dostlarınız olsun bakın o zaman nasılda güzellikler kat be kat katlanacaktır ! ☺
AFİYETLER OLSUN !
Eskiler nede güzel söylemiş: '' Ferah kahveleriniz olsun ! ''
'' Kahve getirenleriniz çok olsun ! '' ☺








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder