Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

9 Aralık 2014 Salı

Lahana Salatası (COLESLAW) !

Merhaba lahana salatasını ilk kez bu şekilde denedim. Bu lezzetli tarif  Pembe Kekik hanımdan ! Onun bloğunda geçen yıl görmüştüm. Hemen denenecekler listeme kaydettim. eee artık lahananın en bol olduğu bu mevsimde hemen aklıma bu geldi. Eşim bana orta boy lahana almıştı. Yarısını onun sevdiği şekilde yemek olarak yaptım. Diğer yarısınıda bu salatayı yapmak için ayırdım. İçinde mayonez ve hardal olduğundan eşime söylemedim. Çünkü hiç sevmiyor. Tadına baktı. Tabiiki ben merak içinde yorumunu bekliyorum. Çok beğendiğini söyledi ayyy ben bi' mutlu oldum anlatamam. Sevmeyeceğini düşünürken bayıla bayıla yedi. Tabii sonra içindekileri söyledim. O da şaşırdı nasıl yediğine !! ☺ Artık bana bundan hep yaparsın dediğinde inanılmaz sevindim.
Pembe Kekik hanım bloğunda bu salatanın KFC'deki coleslaw salatası olduğunu belirtmiş. Bende şimdi merak ettim. Gidip en yakın sürede tatacağım. Bakalım bizim yaptığımız mı yoksa onlarınki mi ? ☺ Lahanayı ben ve eşim çiğ olarak kırt kırt yemeyi zaten çok severiz. Faydaları say say bitmez. Şahane ötesi bi' nimet. Mevsiminde bol bol tüketin. Biz kendisini çok severiz, bayıla bayıla yeriz.☺Et yemeklerinin yanına bu salata çok yakışıyor. İsterseniz sandviçlerinizin içine de koyabilirsiniz.
Malzemeler
  • Orta boy lahananın yarısı,
  • 2 adet havuç,
  • 3 çorba kaşığı süzme yoğurt,
  • 3 çorba kaşığı mayonez,
  • 1 çorba kaşığı elma sirkesi,
  • 1 çorba kaşığı hardal,
  • 1 çorba kaşığı toz şeker,
  • 1 çay kaşığı tuz,
  • karabiber,
  • 1 tatlı kaşığı sumak,
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • maydanoz (süslemek için),
  • kıyılmış dereotu,
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu.
    Yapılışı : Yıkadığımız lahanaları süzdürüp, iyice suyunu alalım. İnce ince kıyalım. Havuçların dışını traşlayıp, rendeleyelim. Derin, büyük bir kasenin içine yoğurt, mayonez, hardal, elma sirkesi, tuz, şeker, karabiber, limonsuyu, sumak, zeytinyağı koyup, iyice çırpalım. Sumak benim tüm salatalara kullandığım çok faydalı bir baharat. Yani benim vazgeçilmezim diyebilirim. Hazırlamış olduğumuz bu sosun içine kıyılmış lahana ve rende havuçları ekleyip bir güzel iyice her tarafı sosu alana kadar karıştıralım. 
  • En az 1 saat dolapta beklemesi gerekmekte. Hatta geceden yapıp ertesi güne et yemeklerinizin yanına kullanabilirsiniz. Tadı bekledikçe daha da güzelleşiyor. Bu güzel lezzet için Pembe Kekik hanıma çok teşekkür ederim !! ☺ 
  • *Herkese afiyetler olsun ! 

2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık Sevinç hanımcım salata çok güzel olmuş iyi ki hatırlattınız ben de yapayım en kısa sürede...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler @pembe kekik hanım ! Tarifinizi çok beğendik ♥ Sizinde ellerinize sağlık, afiyetler olsun !! ☺

    YanıtlaSil