Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

29 Mart 2015 Pazar

Sahlepli, Tarçınlı, Türk Kahvesi !


Hatırlarsınız geçenlerde ''Sütlü+Tarçınlı Türk Kahvesi'' tarifi vermiştim. Şimdi de sahlepli türk kahvesi denedim vee çook beğenince tarifini paylaşmak istedim. Halen havalar tam anlamıyla ısınmadı ve hala sıcak bi'şiler içme istediğim var. Canım dün tarçınlı türk kahvesi istedi. Kahve kavanozunun yanında duran sahlep gözüme ilişti. Laf aramaızda kış mevsiminde sahlep ve boza çok seven toplumuz. Dedim bu sefer bi' değişiklik yapayım bide böyle deneyeyim dedim. Hiç olur mu diye düşünmeyin ! ☺ İnanın çok güzel olur.. oluyor !! Benim gibi değişiklik isteyenler farklı deneyimlerden çekinmeyenler mutlaka bunu bi' kerecik olsun yapıp, içsinler. Yanınada çocukluğumdan beri evde zaman zaman bulundurduğum çıtır gofretlerle harika oldular. Tam akşam kahvesi oldu. İçim hem sahlebe hemde türk kahvesine öyle bi' doydu ! İkiside tek içimde keyiflendirdi.
 Son yıllarda kahve zincirleri o kadar çoğaldıki umarım bizimde türk kahvesinin farklı farklı tatları aynı bu kahve zincirleri gibi artar, yaygınlaşır. Daha öncede belirttiğim gibi ben her gün kahve içen birisi olmadığımdan arada kahveyi böle sütlü, tarçınlı, vanilyalı, damla sakızlı, kakuleli, çikolatalı(artık çikolata yasak olduğundan o içebildiğim zamanlardaydı) v.s. olarak içmeyi seviyorum. Hele kıvamı yerinde bol köpüklüyse ohhh değmeyin keyfime ! 
Malzemeler :
  • 2 bardak süt,
  • 1 yemek kaşığı toz sahlep,
  • 2 yemek kaşığı türk kahvesi,
  • 1/2 çay kaşığı tarçın,
  • 3 yemek kaşığı şeker.

Malzemeler 2 kişiliktir. Herkesin damak tadı farklı. İsteyen ölçüleri kendine göre artırabilir, azaltabilir. Toz sahlep aktarlarda bulunmakta. Bulamazsanız hazır paketli toz sahlep kullanabilir. Bu tarifte belirtilen şeker oranını kendinize göre ayarlayabilirsiniz. 

YAPILIŞI : 
Oda sıcaklığında iki bardak sütü derin bi' kaba ya da büyük boy cezveye koyun. Üzerine toz sahlep, türk kahvesi, tarçın ve şekeri ekleyip, devamlı karıştırın. Sahlep kahveye kıvam verdiğinde ve o nefis kokusunu aldığınızda içeceğiniz tamamdır. Ocakta kaynayıp, köpürene kadar pişirin. Köpük yukarı doğru çıkınca altını kapatıp, ocaktan alın. Bardaklara bölüştürüp sıcak sıcak servis yapın. ☺
AFİYETLER OLSUN !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder