Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

8 Ocak 2016 Cuma

Sulu Köfte !

Merhaba sizlere 2016 yılının ilk tarifini veriyorum. Bu yemek bizde ilk 2-3 sene önce yapılmış bi' lezzet. Daha önceleri ben sulu köfteyi pek sevmezdim. Dolayısıyla eşimde benden hiç istemedi. Taa ki bunu deneyene kadar. Annem bunu kırmızı etle yapardı, çokta güzel olurdu. Gelgör ki o yıllarda bana yedirmek mümkün değildi. Ben köfteyi sulu yemekte hiç sevmezken farklı bi' yemek yapayım düşüncesiyle birden aklıma geldi. Farklılığı şu: benim köfteler öyle bildiğiniz türden fındık küçüklüğünde değil bilakis ceviz büyüklüğünde.😃 Küçük olmasını ben tercih etmedim. Böle büyük dolu dolu 4-5 taneyle bi' tabak koyduğunuzda gayet hem göze hemde mideye doyurucu bi' lezzet elde ettim. Zaten içinde patatesi, havucu da var..Küçük domatesler, dereotları ve azda yemeğin suyu ohhh enfessss.. Diyette falan değilseniz ekmek banabana yerken kendinizi kaybedebilirsiniz. Yok ben ekmek banmadan yerim diyorsanız yanına bol yeşillikli bi' salata ve bi' kase yoğurt ile inanılmaz doyurucu, uzun süre tokluk yaşayabileceğiniz harika bir öğün olur. Eşim her yemeği yemez, seçer. Ama bunu ben yaparsam her zaman yiyeceğini söyleyince ben bi' mutlu bi' mutlu oldum ki arasıra aklımıza geldikçe yapar oldum. Sizde içine sevdiğiniz diğer sebzelerden ekleyip ister tavuk kıymasıyla ister kırmızı etten kıymayla deneyebilirsiniz. Umarım sevdiğiniz yemekler listenize girer. 
Malzemeler:

  • 500 gr. tavuk kıyması,
  • 2 orta boy soğan,
  • 1/2 su bardağı pirinç,
  • 1/2 su bardağı ince bulgur,
  • 1'er çorba kaşığı domates ve biber salçası,
  • 10-15 adet kiraz domates,
  • 1 adet yumurta,
  • 10-15 dal dereotu,
  • 5 dal ince kıyılmış maydanoz,
  • 2 adet orta boy patates,
  • 2 adet havuç,
  • Tuz, karabiber, kuru nane, acı seven kırmızı toz biber, sumak,
  • köfteleri yuvarlamak için az miktar un, 2-3 çorba kaşığı yeterli,
  • yarım limon suyu.

_____________________________________________________
YAPILIŞI:
Tavuk kıyması, rendelenmiş soğan, kıyılmış dereotu, maydanoz, bir yumurta, pirinç, bulgur, tuz, biraz şeker, salçaların yarısı bir kapta iyice yoğurulur. Dereotundan biraz suyuna ve pişince kıyıp süslemek için kenara ayırın. Geri kalanı köfteye kullanın. Salçaların yarısını köfteye yarısını suyuna diye paylaştırıp, kulanın. Ben pirinçle, bulguru birlikte kullandım. Siz nasıl istiyorsanız o şekilde kullanabilirsiniz. Köfte yoğuruldukça kıvam alacaktır. Unu geniş bir tabağa serpin. Yanınıza az miktar su alın. Köfteden istediğiniz boyutta parçalar koparın. İster fındık, ister ceviz büyüklüğünde. Ara sıra ellerinizi suya batırın. Kopardığınız parçaları yuvarlak yapıp un serptiğiniz tabakta yuvarlayıp, geniş bir kaba alın. Hepsini bu şekilde yapıp, bitirin. 2 adet patatesi,havucu soyun, küçük küçük parçalara ayırıp, doğrayın. Bir geniş tenecereye sıvıyağ koyun. Patates ve havuçları hafif soteleyin.İçine kalan salçaları, kuru naneyi, karabiberi, kırmızı biberi, tuzu, biraz şekeri ekleyin, hafif kavurun. Kenarda mutlaka sıcak su bulunsun. Tencereye sıcak sudan ilave edin. Kaynamaya başlayınca yavaş yavaş köfteleri aktarın. 10 dakika sonra domatesleri koyun. 10-15 dakika civarında kısık ateşte yavaş yavaş pişmiş olacaklar. Arada kontrol edin. Pişince içine limon suyu ve kıyılmış dereotu ekleyip, sumak serpip, süsleyerek, sıcak sıcak tabağa alarak, servis yapın. İşte bu kadar kolay ve lezzetli yemeğimiz hazır..

Deneyeceklere şimdiden AFİYETLER OLSUN !
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın ! 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder