Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

15 Ocak 2016 Cuma

Sıcak Helva !

Evet sizlere olay bi' lezzet olan fırında ''SICAK HELVA'' tarifini vermekten büyük haz duyarım. Zira biz tadınca hani derler ya zevkten dört köşe olduk aman Allahım o nasıl bi' tat ! ahhh ahhhhh niye daha önce evde denemediğimize pişman olduk. ☺ Hani önceden hep duyardım da pek oralı olmazdım. Balıkçılarda balık arkasından bu tat adeta gelenek haline gelmiş de bi' benim mi haberim olmamış yahu diyesim geldi.
Dolapta koca paket açılmamış fıstıklı helva öyle kenarda bekliyordu. Balığı yaparken hemen gözüme ilişti. Bi' gün kurstan çıkmış eve giderken mevsimlerden kış helva dükkanın camına sıcak helva bulunur diye yazmışlar. İşte taaa o zaman dikkatimi çekmişti. Sonraları kendisinin methini ara ara duyar oldum. İşte bugüne nasipmiş ancak yapıp, tarifini sizlerle paylaşıyorum. Umarım yapıp, tadınca sizde ne demek istediğimi anlayacaksınız. Sakın sizde benim gibi bu tatla geç tanışmayın, inanılmaz güzel oluyor, mutlaka deneyin canlarım. ☺
Eğer yaz, kış hiç farketmez ben dondurmayı her halükarda yerim diyorsanız üzerine bi' top dövme dondurma koyarak servis yapın. Bakın o zaman bu lezzet nasıl zirve yapıyor, görün... ☺ Ben kış ayındayız diye dondurma koymadım onun yerine cevizleri ellerimle parçalayarak iri iri koydum, fırınladım. Ceviziniz yoksa da hiç sorun değil. Zaten helva bol fıstıklı. İsteyen sade helva veya başka bi' sevdiği türdeki helvayla da deneyebilir. Her zaman belirttiğim gibi tercih sizin.. Ben fikri veririm siz uygularken kendinize göre yaparsınız. Hiç kendinizi sınırlamayın. ☺ Burada ölçü sizin kendi damak tadınız olacaktır. Arttırıp, azaltmak size kalmış !
Bazı tarifleri okuyup, incelerken öyle bi' anlatıyorlar ki beni fena kasıyor. Hele bi' gün ünlü bi' şefe tarifle ilgili bi' soru sormuştum adam sanki dünyanın en zor sorusunu yanıtlarmış gibiydi. Altı üstü bi' sos soruyoruz bu kasıntılık nedir anlamadım. Annesi onu kendi yemekleriyle büyütmedi mi? Tamam şimdi yemek üzerine eğitim veren okullar, kurslar, üniversiteler var. Onlara hiçbir sözüm yok, olsun hatta daha da çoğalsın. Ama lütfen şu fazlaca şişmiş egolarınızı bi' tarafa bırakın. Unutmayın ki anneleriniz yemekleri o okullarda öğrenmedi... Bende bu konu ile ilgili bi' okula falan gitmedim. Kendim deneye yanıla, okuyarak, izleyerek, düşünüp, kafayı çalıştırarak öğrendim, öğreniyorum, öğrenmeye de devam edicem. Lütfen öğrenmeye meraklı olanlara köstek değil, destek olun. Bu okullardan birine bugün gitme şansım olsaydı eminim çok daha iyilerini bi' çoğundan iyi yapacağıma garanti veririm ! Çünkü ben bu işi yaparken büyük bi' aşkla, severek, merakla yapıyorum. Sonuç aldıkça ve de beğenildikçe çok mutlu oluyorum. Hep daha iyisini yapmaya gayret ediyorum, çabalıyorum. Biz şefler gibi profesyonel değil, evimizde sevdiklerimize yapıyoruz. ☺ Fotoğraflarımı bizzat kendim çekiyorum. Bloğumda yayın yaparken kaç kere yazdım herşeyi kendim yapıyorum, birilerinden yardım almadan diye... Hazırla, pişir, fotoğrafla, düzenle, yaz, çiz, paylaş. eee ben daha ne yapayım ? Yıllardır boşuna söylemiyorum: hem tasarlar, çizerim hemde pişirir, paylaşırım diye ! Söyleyin bana benim gibi kaç kişi var, herşeyiyle kendi ilgilenen... Hepsinin mutlaka yardım aldığı kişiler mevcut. ☺ 
O yüzden köstek olmayın yeter, DESTEK OLUN DESTEEEK !! 
MALZEMELER :
  • 500 gr. fıstıklı helva,
  • 1/2 su bardağı süt,
  • 1 yemek kaşığı tereyağ,
  • 2 yemek kaşığı limonsuyu,
  • 1 avuç elle parçalanmış ceviz içi,
  • 1/2 çay kaşığı tarçın,
  • güveç kabı elimizle yağlamak için çok az sıvıyağ.

YAPILIŞI :
Helvayı ellerinizle iyice parça pinçik edin. Üzerine sütü, limon suyunu, tarçını, tereyağını ekleyin. İster elinizle parçalayıp, hamur gibi yoğurun ister blendırla parçalayın. Hangisi kolayınıza gelirse o yöntemi deneyin. Benim evde güveçte yoğurt alıp, bitince, yıkayarak dolabın bi' köşesine kaldırdığım toprak güveç kabım vardı onu kullandım. Gidip özellikle kap falan almadım. Böylelikle onuda kullanmış oldum. ☺ Kabı sıvıyağ ile elimle içini iyice yağladım. Hazırladığım helvalı karışımı kaba koyup, düzledim. Üzerine parçalanmış cevizleri serptim. Üzeri kızana kadar 180 derecede fırınladım. 15 dakika fırına göre yeterli. Sizde fırınınıza göre hareket edin. Üzeri kızarıp, cevizler çıtır çıtır olacak. Kenarları biraz ortaya göre kabaracak. Ben önden balığı yaptım. 15 dakika kala helvayı fırına koydum. Balığı yerken o sıcak sıcak fırında durdu. İnanın enfes bi' tatlı oldu. Hem çok kolay hemde insanı baştan çıkarıcı. Biz tadarken kendimizi kaybettik... ☺
Deneyeceklere şimdiden afiyetler olsun ! 
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder