Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

27 Ocak 2016 Çarşamba

Helvalı Çıtır !

Kağıtta Çupra Balığı ve fırında Sıcak Helva tariflerimi önceki yayınlarımda sizlere detaylı anlatmaya çalıştım. Bu tarifimizde ise; evde bulunan tek bir yufka ile kalan helvayı buluşturdum ortaya böyle güzel görünümlü, albenili nefis bi' tat çıktı. Üstelik o kadar kolay ve az malzeme ile nasıl enfes bi' lezzet yakaladığımı görünce kendime hayret ettim. Hani hep derler ya ''basit her zaman güzeldir'' bu tezi doğrularcasına bu çıtırlar beni ve yiyenleri mest etti. Umarım yapıp, tadınca sizde aynı kanıya varırsınız, mutlu olursunuz. Bu vesile ile de beni de anarsınız. ☺
Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi bol miktarda balık tüketmeye başladık diye.  eee balığı yiyince ilaki helvalı bir tatlı insanın canı çekmiyor değil ? Devamlı sıcak helva yapacak değilim. Bende evde bulunan tek yufkadan ve kalan helva dilimlerinden bunu hızlıca yapıp, sunuverdim. Aman Allahım iyiki de denemişim. Süsleyince daha da güzel oldu mu ?  Alın size defterinize rahatlıkla kaydedebileceğiniz güzel bir tarif  '' Helvalı Çıtır '' !  ☺
Bu tarifi iki farklı şekilde denedim. İlkinde helvayı sigara böreği şeklinde sarıp, hafif yağda kızarttım. Diğer uygulamada ise; kızartmadan yağlı kağıt serdiğim tepside fırınlayarak yaptım. Siz hangisini denemek isterseniz onu seçin. İki seçenekli bi' lezzet oldu. Tabii yağda olanla fırında olan birebir aynı olmayacaktır. Yinede çıtırlığı ve tadı damak şenliği yaratacak türden. Ve yedikçe yiyesiniz gelecek, kendinizi zor frenleyeceksiniz. O yüzden kişi başı 2-3 adet ayarlayın. Ben ilk denemede sigara böreklerini büyük yaptım sonra küçük boyutta  sardım. Büyüklerden 2 küçüklerden 3 adet rahatça yiyebilirsiniz. İlla balık arkasına yapayım diye de düşünmeyin. Mesela ani bir misafir geldi hemen çayın yanına yapın. Bakın misafirleriniz nasılda bayılacak, övgüler sıralayacak diye garanti verebilirim.  ☺ İçine koyacağınız helva çeşidi de sizin zevkinize kalmış. 
 Malzemeler:

  • (2 kişilik) 1 adet yufka,
  • 300-400 gr. kadar fıstıklı helva (miktar size bağlı, isteyen arttırabilir),
  • Evde bulunan 4-5 adet tam ceviz (elinizle parçalayın),
  • yahut bir tatlı kaşığı dövülmüş fındık, fıstık,
  • üzerine serpmek için az miktar pudra şekeri,
  • 1 dal nane yaprakları.

 YAPILIŞI:
Bir yufkayı üçgen parçalar olacak şekilde eğer büyük istiyorsanız; 8'e küçük istiyorsanız 16 eşit parçaya sigara böreği için keser gibi bıçakla bölün. Boyut sizin isteğinize bağlı. Üçgen parçanın geniş kısmına elinizle ufaladığınız helvayı koyup, kenarları içe katlayarak yuvarlayıp, sarın. Uç bölümü açılmasın diye elinizle su sürün, kapatın. Hepsini sarınca kızgın yağda her tarafı kızarana dek pişirin. Yağlı kağıt veya kalın peçe bulunan geniş bir kaba alın. Burada fazla yağı emilecek. Daha sonra servis tabağınıza yerleştirip üzerine pudra şekeri serpin. Ufaladığınız ceviz, dövülmüş fındık, fıstık varsa serpin. Nane yapraklarıyla süsleyip, servis yapın.
Yok ben yağda tercih etmiyorum diyorsanız birde şu şekilde deneyin: Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye sardığınız helvalı çıtırları yerleştirin. Üzerine bir fırça yardımıyla yada elinizle hafif sıvıyağ sürün. 175 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 10 dakika kızarana dek pişirin. Unutmayın herkesin fırını farklı bu nedenle gözünüz helvalı çıtırlarda olsun. Bu süre benim pişirme süremdir. Belki sizinki daha kısa veya uzun olabilir, fırın performansları markadan markaya değişiklik göstermekte. Pişenleri servis tabağına alın. Yukarıda bahsettiğim gibi süsleyerek sunum yapabilirsiniz. İste bu kadar basit. Deneyeceklere şimdiden kolay gelsin, umarım hoşunuza gider. Bu ''Helvalı Çıtır'' yapılıp buzdolabına da atılabilir. Çıkarıp çıkarıp, istediğiniz adette pişrebilirsiniz. Yalnız fazla bekletmeden tüketin. En fazla 2-3 gün diyebilirim. Tabii o kadar kalır mı bilmem çünkü hemen isteyeceklerdir. ☺
Herkese afiyetler olsun !
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder