Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

21 Ocak 2016 Perşembe

Kağıtta Çupra Balığı !

Bi' önceki tarifimde sizlere fırında '' SICAK  HELVA'' tarifimi vermiştim. Etrafda epeyce bi' alaka, beğeni ve de tıklanma sayısına bakarsak oldukça ilgi gördü. Helva tarifini anlatırken balık hazırladığımdan bahsetmiştim. Balığımız benim ve eşimin bu aralar her hafta tükettiğimiz ♥ Sevgili ÇUPRA ♥ Aman efendim uzun yıllar sonra bu balıkla adeta aşk yaşıyoruz. Kendilerini yıllar önce ilk kez balayımızda Bodrum'dayken tatmış olup lezzetine bayılmıştık. Daha o zamanlar isminin telaffuzu bana çok değişik gelmişti. Sonrasında biz diğer balıklarla haşır neşir olunca araya uzun bi' zaman girdi. Son 1,5 aydır deliler gibi ♥ ÇUPRA / ÇİPURA'ya ♥ sardık diyelim. Hele ki kağıtta pişirilmiş hali bizi mest etti. ☺
Yukarıda fotoğrafını gördüğünüz yavru benim hamsi, PALAMUT , barbunya ve lüferden sonra ilk beşimde yer almaktadır. Adını bazıları çupra bazıları çipura olarak söylemekte. Her ikiside olur. Ege bölgesinin meşhur balığıdır diye bilmekteyim. Daha sonraları ufak bir araştırma yaptığımda deniz çuprası, çiftlik çuprası diye öğrendim. Balıklar hakkında aman aman öyle çok çook bilgim var diyemem. Balık tabiiki et türlerinde her zaman tercih etmek zorunda kalsam ilk sırada yer alır. Genel olarak bana balığı ve yeşillikleri verin başka şey aramam. Kırmızı etle onun kadar haşır neşir değilimdir. Taa ki kansızlık sorunum çıkana kadar. Artık onu da yavaş yavaş tüketiyorum. 
Neyse biz asıl konumuza dönelim; bu çupranın buğulaması, ızgarası, fırında olanı yani her türü makbul diye biliyorum. Çok zevkli bi' balık. Biz her hafta pazardan 2 adet alıp, yağlı kağıtta pişiriyoruz. Yerken kendimizi kaybediyoruz. İşte bu sebepten ötürü sizlere bunun tarifini vermeye karar verdim. Lütfen sizde deneyin işte o zaman ne dediğimi iyi anlayacaksınız. Yapıp, hazırlamasıda oldukça pratik ama bi' o kadar da çok lezzetli sonuç alacağınız bi' yemek olacak.
Ben balığımı hazırlarken iki kağıda sararak yapıyorum. Balığa temas eden bölümde yağlı pişirme kağıdı onun dışında da alüminyum folyo yapıyorum. Geçenlerde izlediğim bi' yemek kanalında her ikisinin de bir arada olduğu yeni fırın pişirme kağıdı olduğunu duydum. Bir yüzü yağlı kağıt diğer yüzü alüminyum folyo ! Fakat bunu gel gör ki aradığım tüm marketlerde böyle bi' kağıda rastlayamadım. Çift taraflı bu kağıtlar oldukça kullanışlı. Bende bulamayınca kendimce böyle bi' yöntem uygulayıp, balığımı o şekilde pişirdim. İnanın lokum gibi oldu. Hani herkes bu aralar diyette ya işte hiç yağ kullanmadan da bu şekilde pişirip, yiyebilirler.
Malzemeler: 

  • 2 kişilik yaptığım için 2 adet çupra kullandık. (Siz kaç kişiyseniz ona göre yapın),
  • 1 büyük soğan,
  • 3-4 diş sarmısak,
  • 1 adet ince dilim limon,
  • 10-15 dal maydanoz,
  • 5 dal dereotu,
  • 8 adet kiraz domates,
  • Tuz, karabiber, kırmızı biber, sumak,
  • bi' çimdik şeker,
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • Roka ve limon dilimleri,
  • isteyen ekstradan kırmızı soğan, turp v.s. koyabilir. Yahut mevsim salatası ile servis yapabilir. 

YAPILIŞI :
İlk önce balıkları balıkçınıza temizlettirin. Temizlenmiş balığı akan suyun altında yıkayın, süzgeçte süzdürün. Bu arada ayrı bir kapta ince ince halka halka doğranmış soğanları, ezilip, kıyılmış sarmısakları, minik minik kesilmiş kiraz domatesleri, dilimlenip her dilimi 4' bölünmüş bir adet limonu, kıyılmış maydanoz ve dereotunu elinizle karıştırın. Tüm baharatları, tuzu ve bi' çimdik şekeri en son zeytinyağını döküp, iyice harmanlayın. Soğan halkaları birbirinden ayrılsın. Tüm malzeme bi' güzel bütünleşsin. Balığınızın boyutuna göre ilk önce kare alüminyum folyo kağıdını bi' makasla kesin. Yağlı kağıdı da aynı ebatta kesin. Balık yağlı kağıtla temas edecek olduğundan üstte kalsın, folyoda onun altında. Tam ortaya balığı yerleştirin. İkiye bölünmüş olduğundan arasına hazırladığımız malzemeyi koyup, kapatın. İlk önce yağlı kağıtı sarın, paketleyin. Ardından folyoyu sarın, kapatın. Balıkları bi' tepsiye koyup önceden ısıtılmış fırında en az 45 dakika 190 derecede pişirin. Sonra çıkarıp bir bıçak veya makasla üstünden hafifçe kesik atarak içini açın bi' 10 dakika  daha açık pişsin. Sonra folyoyu çıkarıp, yağlı kağıt ile bir tabağa aktarın. Yanına zevkinize göre roka ve limon koyup servis yapın. 
İşte böyle enfes bi' lezzet ortaya çıkıyor. İsteyen sıcak helva ile servis yapabilir. İkisi şahane oluyor. Hani derler ya damak çatlatan lezzetler işte ondan. Bu arada unutmadan belirteyim; balığın içine istediğiniz başka tür baharat ve sebzeyide ekleyebilirsiniz. Yada sadece tuz, karabiber ile balığı harmanlayıp sade de yapılabilir. Bir keresinde eşime ben sade yaptım kendime sebze ekledim hepsi ço güzel oldu. Damak zevkiniz neyi isterse o şekilde yapılabilecek çok lezzetli bi' balık !
Yanındaki çıtırın tarifini de ilerleyen günlerde sizlere verebilirim. Deneyecek olanlara şimdiden kolay gelsin...  ☺
Afiyetler olsun.. 🐟
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder