Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

25 Haziran 2015 Perşembe

Kinoalı Köfte !

Sanırım bu köfteyi deneyeli 3 ay kadar bi' zaman oldu. Hatırlarsanız ''Kereviz Salatası'' tarifimi verdiğimde yanına farklı bir köfte yaptım diyeli neredeyse iki ay olmuş. Bunca zaman zarfında tarifimi vermeyi planlarken hesapta olmayan sebepler nedeniyle bu lezzetli tarifimi ertelemek zorunda kaldım. Arşvim tehlikeye girdi. Gitti ama olağanüstü çabalar sayesinde tekrar geri geldi, kurtarıldı. Şimdi sizlerle paylaşma zamanı diyorum.
Bu köftem oldukça protein yüklü. Kinoa zaten çok yararlı bir protein kaynağı. Ben bu tarifimi ilk önce kereviz salatası ve kısır ile denedim. Hepsinle çok nefis oldu. Yanına hafif olsun diye patates ekledim. Bu patates hafif haşlanıp, fırınlanıyor. Bu tarz farklı denemeleri her zaman sevmişimdir. Aralarda da bol bol fotoğrafladım. Kinoalı köfte nasıl gözüküyor sizlere yansıtmaya çalıştım. Umarım sizde bu tarifi mutfaklarınıza sokar, bol bol denersiniz. Yedikçe beni hatırlarsınız. ☺
Ayrıca  bu köfte diyet yapanlar içinde oldukça doyurucu ve lezzetli. İçinde kavrulmuş pazı bulunmakta. Son üç aydır bizim evin favori köftelerinden. Kendim yaptım diye söylemiyorum diğer köfte tariflerine göre en azından kuru değil, yumaşacık ! Yemelere doyum olmuyor. Sizlere de şiddetle tavsiye ederim. Belki ilerleyen günlerde içinden eti çıkarıp sebzeli yahut bakliyatlısınıda deneyeceğim. Bakalım nasıl sonuç elde edeceğim. Onu da sizlerle paylaşırım. ☺
Kinoalı tarifler arasına yine farklı bir lezzet eklemenin mutluluğunu bloğum sayesinde yaşıyor olmak heyecan verici. Diğer kinoalı tarifler de merak etmeyin burada olacak. Yaz ayıyla biraz yavaşlama olması ve girdiğimiz Ramazan ayı nedeniyle biraz rehavete kapıldım. Ama olsun acelemiz yok. ☺
Malzemeler:

  • 500 gr. köftelik dana kıyma,
  • 1 su bardağı haşlanmış kinoa,
  • 1 demet pazı,
  • 2 adet kuru soğan,
  • 4 diş sarmısak,
  • 6-7 dal frenk maydanoz,
  • 5 dal ince kıyılmış dereotu,
  • 1 adet yumurta,
  • 2 yemek kaşığı domates salçası,
  • 2 yemek kaşığı biber salçası,
  • 3 çorba kaşığı galeta unu veya 3-4 dilim bayat ekmek içi,
  • tuz, kimyon, kuru nane, kekik, 
  • 1 çay kaşığının yarısı kadar tarçın,
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı.

Yapılışı : 
Bir su bardağı kinoayı 3 su bardağı su ile haşlayıp soğumaya bırakalım. Ayıklanmış pazıları bol suda 2 kez yıkayıp, süzdürelim. İlk su sirkeli olsun. Süzülen pazıları ya elimizle parçalayalım ya da bıçakla kıyalım. Ben genelde ellerimle parçalamayı tercih ediyorum. Bir tavaya zeytinyağını koyup kızdırıyoruz. Bu arada 1 adet soğanı yemeklik doğrayalım. Yağda pembeleşene kadar döndürelim.Ardından pazıları ekleyip kavuralım. İçine 1'er yemek kaşığı domates ve biber salçasını ekleyelim. Tuzunu, baharatlarını koyup kavurmaya devam edelim. İsteyen acı ekleyebilir. Ben kullanmıyorum. Tercih size kalmış. Ocağın altını kapatıp, soğumaya bırakalım. Biz bu arada rondoda soğanı, maydanozu, dereotunu kıyalım. İsteyen soğanı gözlerinin yanmasını göze alarak rende yapabilir. ☺ 
Derin bir kaba kıymayı, kıyılmış soğan, maydanoz, dereotunu, galeta ununu, bir yumurtayı, ezilmiş sarmısağı, haşlanmış kinoayı, kavrulmuş pazıları, 1'er yemek kaşığı domates ve biber salçasını, tuzu, baharatları koyup bir güzel yoğuralım. Köftenin içindeki tüm malzemeler birbirine karışıp, özleşsin. Eğer galete unu yoksa bayat ekmek içide olur. Baktınız galeta unu az kıvama göre ekleyebilirsiniz.
Yoğrulan köfteyi 1 saat dinlendirirseniz çok daha güzel bir kıvam alacaktır. Bu köfteyi geceden yoğurup ertesi güne pişdiğinizde de çok lezzetli oluyor. Ben yanına kereviz salatası, kısır, patates  v.s. çok yakıştırdım ve beğenerek tükettik. Siz çeşitli alternatiflerle daha da zenginleştirebilirsiniz.
Yanına kinoadan kısır yapıp denedim o da çok lezzetli ! Onunda tarifini vereceğim. Oldukça hafif oluyor. Bol yeşilliklerle köfteyi sundum. Sizde evinizde olan yeşilliklerle veya salatayla bu köfteyi sunabilirsiniz. İsteyen yanına piyaz da yapabilir.
Dinlendirdiğiniz köfteden mandalina büyüklüğünde parçalar kopararak veya istediğiniz şekli yaparak yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye aralıklı olarak yerleştirin. 180 derecede kızarana kadar alt üst ederek pişirin.
Yukarıda görüldüğü üzere içi yumuşacık enfes köfteleriniz olacak. Üzerine kekik serpmeyi ihmal etmeyin ! 
Şimdiden afiyetler olsun ! 
''KinoalıTariflerim'' için yazının üstüne tıklayınız !!
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder