Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

17 Şubat 2015 Salı

Meyveli Tart !

Sizde benim gibi tart sevenlerden misiniz??.. Meyveli tartlarımı görenler tadına bakıp, yiyince abartmıyorum B A Y I L D I L A R ! ☺ Çok sevindirici geri dönüşler aldım. Özellikle tart hamuru benim denediğim birkaç malzemenin değiştirilip farklı bi' tada dönüşmesiyle efsane bi' lezzete dönüştü ! Ara ara size tart tarifleri veriyorum daha da vereceğim.
Bloğum için çok güzel tartlar yaptım. Malzemelerle ne aşklar yaşadım  ahhh ne aşklar. Çok versiyonlu tart denemelerim oldu !! Artık yapa yapa bu konuda iddaalıyım diyebileceğim kıvama geldim !
Genelde tart hamuru yoğurma işi biraz yorucu gibi gözüksede ben seviyorum. Kol kası çalıştırmak isteyenlere tavsiye ederim. ☺ Aynı zamanda sinirlerinizi yatıştırmak için de iyi bi' yol ! Sosyal Medya'da yaptığım paylaşımlarım bazı kendi egoso şişmiş insanları oldukça rahatsız etmişe benziyor. aaa bide bu arada yaptıklarımı kopyalayanlar var. Onlara üzülüyorum artık. Kendilerine has fikirler bulamayınca hemen sizi taklite başlıyorlar. İnsanoğlunun yaradılışında çekememezlik var. Yaptıklarınızı görüpte görmemezliğe gelmek var !! ☻İnsan aynı zamanda hem tasarımda yapabilir hemde lezzetlerini bloğunda yayınlayabilir. Yeri gelir değişik fikirler geliştirip sunabilir. Sizlere daha öncede defalarca bahsettiğim gibi 3 bloğumda yayınlar yapıyorum.
Düşünün millet tek bir bloğa zor yetişirken ben
* Lezzet Denemelerim için; Sevinç'in Lezzet Defteri ,  
* Tasarımlarım için % 100 Sevinç Fashiondesign wordpress. com  
* Teknik Çizimlerim için SevoM Fashiondesign ,  
Bunların hepsini bir arada yürütmeye gayret gösterirken arada yok gideceğin yolu bil, seç gibi fikirlerini beyan edenler var ! Neyi ne zaman seçeceğime, yapacağıma ancak ben karar verirrim siz değil ! İster çizerim ister tasarlar bloğuma koyarım. Canım ister pişiririm, kendime has yaptığım lezzetlerimi fotoğraflarım, bloğumda bildiklerimi, tariflerimi paylaşırım. Bu neyin hazımsızlığı ?? Sizde becerebiliyorsanız, yeteneğiniz varsa buyrun yapın ! Bakalım oradan konuştuğunuz, eleştirdiğiniz gibi bu işler kolay mı oluyor ?? Seçim yapmam  gerektiği konusunda kendini bilmez insanlar karşıma çıkınca beni arızaya bağlatıp, dellendiriyor kardeeeşiiimmm!!! ☺ Sanki hem çizim yapmak ve yemek pişirmek bir arada olmaz gibi göndermeler yapıyorlar !! Ben hem yaptığım tasarımlarımı yaparken bi' yandan da lezzet denemelerimi fırsat buldukça bu bloğumda sizlere sunmaya, öğrendiğim bilgileri paylaşmaya çalışıyorum. Herşeyi bizzat kendim yapıyorum. Öyle başkaları gibi birilerinin yardımıyla değil. Özene bezene yapıyorum. Bir çizim için günlerce uğraştığım oluyor. Çizgiler insanın saatlerini alıyor. Lezzetler için oku, araştır, malzemeyi hazırla, pişir, fotoğrafla, yaz,çiz derken ne kadar zaman alıyor biliyorlar mı ?? Tabiiki hayır ! Onlar ancak konuşur, bedavadan eleştirir, baltalamaya çalışırlar ! Köstek olma işini çok iyi becerirler !! İnsan hem moda tasarımı yapabilir, çizebilir ama aynı zamanda da yemek bloğuna da zaman ayırıp denediği, pişirdiği lezzetlerini yazıp, paylaşabilir. O zaman bizde hemen ona sen sadece çiz yada pişir diyemeyiz ! Tek bir alan da isteyen kalır istemeyen diğer becerilerini de yapıp sunabilir. Bu kadar saldırmanın manası nedir?? Çok yönlü olmak niye insanları rahatsız eder? CEVAP BELLİ !!
* '' H A Z I M S I Z L I K '' değilde nedir ?!.. Belki bi'gün onlara bu hazımsızlıklarına iyi gelecek bi' tarif buradan verebilirim !! ☺ Şimdilik onları boşverip biz tarifimize geçelim !!
Sizlere şahane meyveli tartlar hazırladım, hem tadına hemde fotoğraflarını çekmeye doyamadım. Kendimi bi' kaptırmışım hiç sormayın.
*Tart hamurunun malzemeleri: 

  • 3 su bardağı elenmiş un (tam buğday unu),
  • 150gr. tahin (300gr.'lık kavanozun yarısını kullandım),
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri,
  • 100 gr. tereyağ,
  • dolu dolu tepeleme 1 tatlı kaşığı mahlep,
  • 1 paket vanilya (Evinizde varsa vanilya çubuğu, çok daha iyi olur.Çubuğu bıçakla ortasından yarıp içini buçakla sıyırarak kullanacaksınız.),
  • 1 çorba kaşığı ketentohumu,
  • soğuk su (1 su bardağına yakın)

* Tart hamurunun kreması için malzemeler:

  • 3 su bardağı süt,
  • 2 yemek kaşığı un,
  • 1 yemek kaşığı nişasta,
  • 1 adet yumurta,
  • 3 yemek kaşığı dövülmüş ceviz veya fındık,
  • 1 çay kaşığı tarçın,
  • 3-4 adet karafilin tepsi (ufalanacak),
  • 1/2 paket labne yada beyaz peynir(kutu peynir),
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • *Tart hamuru ve kremasının malzemelerinin yanında muz, çilek, kivi ve dondurulmuş vişne kullandım. Süslemek için fıstık ve taze nane. İsteyen dondurmayla da servis yapabilir.*

*Yapılışı:
Her zaman olduğu gibi ilk önce tart hamurunu hazırlayalımki biraz dolapta dinlensin. Bizde o sırada kremasını hazırlarız.
3 su bardağı unun hepsi birden kullanılamayacak. 2 su bardağı unu kaba elenmiş olarak koyup 3.su bardağının 2 parmak eksiği de eklenecek. Geri kalan un hamur açılırken kullanacağımız miktar. Çok fazla un eklersek hamuru sert yapmış oluruz. Biraz tecrübe biraz kendi elimizin ayarı ! Göz kararı denilen şey zamanla kazanılan bi' durum. Artık yapa yapa insanın eli alışıyor. O kıvamı hemen algılıyorsunuz. Unun ortasını açıp içine tereyağı, tahini, mahlebi, ketentohumunu, vanilyayı koyup yoğurun. Soğuk su yanınızda olsun. Birden değil azar azar ekleyin. Ben bi' avuç koydum yoğurdum. Sonra tekrar aynı şekilde devam ettim. 5 avuç soğuk su ile tamamladığımda hamur istediğim kıvama gelmişti. Hamur ufalanmayacak, dağılmayacak. Bütünleşmiş olacak. İste o zaman hazır. Sonra en az 1 saat buzdolabında dinlendirilecek.
*O dinlenirken biz kremasını yapalım. Bir tencereye süt, un, nişasta, yumurta, tarçın, ufalanmış karanfil tepesi, 4 yemek kaşığı şeker konup pişirilir. Yalnız ben burada labneyide ekledim. Siz piştikten sonra ekleyiniz. Çünkü o an kafa dalgınlığı ile böyle bi' şey yapmışım. Aslında böyle olmamalıydı. Çünkü krema kesilebilirdi. Çok iyi çırptığım için durumu kurtardım. Koyu kıvamlı bir kerama oluncaya kadar pişirin. Sonra ocaktan alın içine dövülmüş ceviz,fındık ekleyin, karıştırın. O kenarda soğusun. Dinlenmiş tart hamurunu buzdolabında çıkarın. kalan unu serpip hamuru merdane ile ince açın. Kalıbınızın boyutlarında kesip dikkatlice yerleştirin. Düzeltilmesi gereken kısımları elinizle düzeltebilir, kalıbın şeklini almasını ve iyi yerleşmesini sağlayabilirsiniz.Çatalla gelişigüzel delikler açın.Tekran buzdolabında bi' yarım saat daha dinlendirin. 190 derecede ısıtılmış fırına buzdolabından direk koyun. İlk 15 dakika pişirdikten sonra ısıyı 175 dereceye düşürüp yarım saat pişirin. Bazıları tart hamuru pişerken üzerine yağlı kağıt ve kuru bakliyat koyuyor. Hamur kabarmasın diye. Ben o şekilde hiç denemedim. Kendi bildiğim gibi yaptım. Doğrusu bana göre pekte ihtiyaç yok. Çünkü tart hamurum istediğim gibi sonuçlandı. Bugüne kadar yaptıklarımda da hep aynısı oldu. İsteyen o yöntemi de uygulayabilir. Hamur pişince fırından çıkarıp, soğumaya bırakın. Bu arada o kokular sizi mest edecek. Ev misler gibi kokacak. Ben zor dayandım. Soğuyan tart hamurunun üzerine kremasını döküp, yayın.
Üzerüne tamamen sizin kişisel zevkinize göre dilimlenmiş muz, kivi koyun. Dondurulmuş vişne dizin. Benim sevgili eşim çilek almış onları bi' güzel yerleştirdim.
Tart dizaynı bitince biraz fıstık serptim. Nane yapraklarıyla süsleyip, servis yaptım. İsteyen yanına bi' top dondurma koyabilir. Bu tartı mevsim meyveleriyle çeşitlendirmek size kalmış. Herşey konulabilir. Herkesin damak tadı, göz zevki başka oluyor !!
Afiyetler olsun ! Sunum için farklı fotoğraflar ile size örnekler göstermeye çalıştım. İsterseniz çayla, kahveyle sunum yapabilirsiniz !! Hepsi nefis oluyor !


♥Çilekleri getiren canım eşim Sevgili Memoma iyiki doğdun, nice mutlu yaşlara sağlık, huzur ve mutlulukla diyor en kalbi hislerimle onu çok ama çoook sevdiğimi belirtiyorum !! ♥








2 yorum:

  1. ♥Canım benim her yaptığın gibi bu da şahaneydi ! Hem şu görüntüye baksana beğenmemek mümkün mü ? Tadı zaten halen damağımda, ellerine, o güzel gönlüne sağlık ! Seni bilen biliyor hiç takılma bunlara, teşekkür ederim, devamını beklerim ! 😋✌❤️🌹☺

    YanıtlaSil
  2. ♥Memom doğumgünün kutlu olsun.♥
    Her zaman desteğini hissetmek inan çok çok güzel !!!
    Asıl ben teşekkür ederim. Sen hayatım boyunca hep benimle ol ben sana daha ne güzellerini yaparım ! Canımın içi ♥

    YanıtlaSil