Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

18 Mart 2016 Cuma

Kinoalı Kabak Yemeği !

Selam !! 
Günlerdir bloğuma tarif girmek istiyorum fakat ne mümkün ! Ülke olarak uzun zamandır kötü, tatsız, korkunç günler yaşıyoruz. Tam toparlanacağız hoop yine bi' kötü olay herşey tersine dönüyor. Bu beni ve benim gibi bi' çok insanı kötü etkiliyor. Bazılarıda üzülmüş gibi yapıp pekte umursamadan hayatına devam ediyor. Bi' duyarsızlık bi' sahtekarlık almış başını gidiyor. Hele şu sosyal medyadaki samimiyetsiz insanlar hakikaten kabak tadı verdi.. Göstermelik hemen siyah profil fotosu üzerine bir cümle arkasından çiçek, böcek, gezme, tozma fotoğrafları. Yok efendim oraya gittim, buraya geldim ardından mekan reklamı yapanlar, oradan buradan sözde duygusal yazı kopyalayarak milletin duyguları üzerinden prim yaparak kendi reklamını araya sıkıştıranlar ! aaa bide çok arabesk paylaşımlar var.. onlarda inanın içimi daraltanların başında gelmekte. Ben geçen gün Twitter'da yazdım: ellerimizdekiler eksiliyor diye (Ellerinde uçan çiçek gifi paylaşmıştım) çıkmış bi' tanesi sanki herşey güllük gülistan ''MIŞ'' gibi yaparak çiçek fotosu paylaşıyor. Ya bu olayları tam anlamıyla kavrayamıyor yada umursuyormuş gibi yaparak gerçekte hiiç ama hiiç acıları umursamıyor... Böyle kendini düşünen, kendi reklamını yapan, duyarsız insanlar olması üzücü ! İyi insan olmak istiyorsanız biraz cesur olup, tepkinizi niye koyamıyorsunuz diye sorasım var?? İnsanlar gerçekten hiç okumadan, anlamaya çalışmadan çok yüzeysel bi' şekilde davranıyor işte bu beni çok ama çoook rahatsız ediyor !! Dünya tabiiki çok çok güzel fakat gelgörki insanlar onu mahvetmek için elinden geleni yapıyorlar. Ben de sosyal medya da paylaşım yaparken kendi yaptıklarımı paylaştığım kadar sosyal konuları ve sosyal kampanyalara destek gönderilerini de paylaşmaktayım.
İmza verip, destek olur musunuz dediğimde inanın TIK yok.. Çoğu sağır, çoğu dilsiz, çoğu kör.. etkileşime girmeye korkuyor, çekiniyorlar !
Buraya yemek tarifi uzun bi' süredir girmedim fakat diğer bloğuma bol bol çizdim. Çizmek bi' parça olsun bazı şeylerden çok çok daha iyi.. Yemeği bi' şekilde zaten yapıp hallediyoruz. Tasarlarken kafa olumsuzluklardan boşaltılmış oluyor, kendini çizgilere, renklere kaptırmak bambaşka bilen bilir o büyülü renklerin, çizgilerin dünyasına dalıyorsunuz. Yıllardır hep söylediğim bi' söz var: ''Dünya tasarımdan ibaret'' diye...Hakikaten bi' bakın dünyaya herşey bi' tasarım... bunu tırnak içinde belirtiyorum... beni anlayanlar, bilenler zaten ne demek istediğimi anlayacaktır. Herşeyin yaratıcısı YÜCE YARADAN dünyayı, insanları, çiçeği, böceği, hayvanları kısaca herşeyi o kadar muazzam yaratmış, bizlere sunmuşki.. biz insanoğlu ne yapmışız ? herşeyi berbat etmek için elinden geleni ardına koymayarak fazlasıyla yapıp, dengeleri, ahengi bozmuşuz ?.. iyilikte, kötülükte hepsi elimizde... ama gelgörki insanlar açgözlü olduğu sürece doymak bilmiyor, hep daha fazlası.. dünya modernleştikçe insanlar gitgide daha yalnızlaşmakta.. Yalnızlaşan çoğu birey bundan yakınsada gitgide bencilleşmekte. Bunu kendi gözlemlerim sonucunda belirtiyorum. Genelleme yapma olarak algılamayın. Belkide bana rast gelen örnekler bunu düşündürdü.
Bu kişiler başkalarının hakkını yemekte, gasp etmekte bi' beis görmemekteler..  Üstelik sizin emek vererek oluşturduğunuz tarifleri rahatlıkla kendilerininMİŞ gibi yapmaları beni tarif vermekten uzaklaştırıyor. Heves, motivasyon falan hiç kalmıyor... Uzun zamandır bu yemekle ilgili takip ettiklerim vardı. Aralarından eleye eleye epey bi sayı düştü. Çünkü bi' baktım birçoğu kopya.. herkes birbirinden gördüğünü yapmakta. Özgünlük çok az.. Hani derler ya kabak tadı verdi.. işte o misal.. Bende kendilerine hiç hak etmeselerde bu nefis ''Kinoalı Kabak Yemeği'' tarifimi armağan ediyorum. İnanın onlara bu lezzet bile fazla.. çünkü birçoğu daha ''Kinoa'nın K'sini'' bile bilmezken sayemde öğrendiler. O zamanlar ''Kinoa'' nedir deseniz hepsi bi' haberdi. Şimdi çıkmış ''Kinoa.....Kinoa'' diyip duruyorlar.... aaa birde gereksiz diyenler mevcut. Kinoa'ya verilen parayı fazla bulanlar da var. Belki de diğer gıdalara göre kıyaslama yapıldığında o şekilde ortaya bi' sonuç çıkartma çabası olabilir. Fakat günümüz et fiyatlarını göz önüne alırsak neredeyse yarısı eder. Ayrıca faydaları ortada. Ben mutfağımda kendi yerel ürünlerimize yer verdiğim kadar diğer fayda sağlayabilecek gıdalara da yer açıp, deniyorum. Onlar ancak köstek olma derdinde.. İlk denediğim günden beri sizlere belirttiğim gibi denemediğim lezzet çok az kalmıştır. Her denemede yeni yeni şeyler öğrenerek, deneyim kazanıyorum. Ayrıca et tüketmeyen insanlar var. Onlara da bu tarif bi' alternatif olabilir. Kinoa'yı yemeğinden, tuzlusuna, çorbasından, tatlısına herşeyde kullanılabilecek harika bir gıda olarak görmekteyim. Ve bana çok iyi gelmekte. İşte bu yemek benim kendimi hafif hissetmeme sebep olan kurtarıcı lezzetim. Yoğurt ile harika olmakta.. Yazda yaklaşırken kendinizi hazırlayabileceğiniz, sofralarınızdan eksik etmeyeceğiniz nefis bir lezzet.. şiddetle denemeyen kalmasın diyorum... ☺ Kinoa ile daha geniş kapsamlı bilgilere önceki ''Kinoalı Tariflerim'' bölümünden ulaşmanız mümkün.. Bölüm sağ tarafta ya da yazının üzerine tıklayarak verdiğim linke gidebilirsiniz. Tekrar tekrar yazarak diğer anlatacaklarımla birlikte sizleri sıkmak istemedim fakat açıklama olmadan da ne anlattığımı yeni takip edenler anlamamış olabilir. 
MALZEMELER:

  • 4 adet orta boy kabak,
  • 3 adet kırmızı biber,
  • 4-5 adet yeşil kapya biber,
  • 2 adet orta boy soğan,
  • 4 diş sarmısak (Taşköprü sarmısağını tercih edin),
  • 8 adet kiraz domates,
  • (Mevsimindeyseniz 2 adet olgun Çanakkale domatesi kullanın.)
  • 1'er yemek kaşığı domates ve biber salçası,
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik haşlanmış kinoa,
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı (Ayvalık sızma olsun)
  • 15 dal ince kıyılmış dereotu,
  • 15 dal ince kıyılmış maydanoz,
  • 2 dal taze nane,
  • Tuz, şeker, karabiber, kırmızıbiber, kimyon, sumak (tuz ve baharat oranları size bağlı)
  • Yoğurt (Servis ederken isteyen sarmısaklı yoğurt ile deneyebilir !..)

YAPILIŞI:
İlk önce kabakları iyice yıkayın. Ben kabuklarını hiç soymam. Dışını kabak oyucu aletinin tırtıklı bölümünle boydan boya hafif kazıyarak güzel bi' görünüm elde ederim. Daha sonra onları dilimlerken verevine kesmeyi tercih ederim. Diğer tarafta kinoayı bir süzgeçle yıkayın. Bir bardak su ile 10 dakika haşlayın, suyunu çektirin. Fazla haşlamaya gerek yok zaten yemeğin içinde de bir süre pişecek. Soğanları yemeklik küp küp, zar şeklinde doğrayın. Zeytinyağ koyduğunuz tencereye ekleyip, rengi pembeleşene kadar ara ara çevirerek döndürün. Kırmızı ve yeşil biberleride doğrayarak katın. İster halka halka yada küp şeklinde. Sarmısakları soyup, kesme tahtasının üzerinde bıçağın sırtıyla ezip, kıyarak ekleyin. Onlar sotelenirken varsa Çanakkale domateslerin dış kabuklarını soyup, minik mink doğrayın. Yok mevsiminde değilseniz kiraz domateslerin herbirini 4 parçaya bölerek tencereye ekleyebilirsiniz. Onlarıda soğan ve biberlerle iyice sotelemeye devam edin. Salçaları koyun, çevirin. Ben yemeklerime salça ve domates ekleyince 2-3 dakika sonra bir çay kaşığı kadar şeker koyuyorum. O şekilde karıştırıyorum. İster kabakları halka ister 2 veya 4'e bölerek tencereye atın. Onlarında sotelenmesi bitince üzerini 1-2 parmak geçecek kadar sıcak su ekleyin, haşlanmış kinoaları koyup tencerenin kapağını kapatın. 10 dakika orta ateşte pişirin. Kabaklar hafif yumuşayınca ince kıyılmış dereotu, maydanoz, nane, tuz, karabiber, kırmızıbiber, kimyon, sumak ekleyin. İsteyen bu oranları birer silme çay kaşığı veya kendi damak tadına göre arttırıp, azaltabilir. Acı seven bol bol ekleyebilir. 5-6 dakika sonra yemek istediğiniz kıvamda pişmiş olacak. Öyle kabakları fazla yumuşatarak öldürmeyin, hafif dişe dokunur olsun. Ben bu şekilde seviyorum. Bu arada bende son 1-2 aydır hafif acı yemeye çalışıyorum. Eşim öyle yakıcı değil tam bize göre kırmızbiber bulup, getirince yemeklerimize hafif hafif küçük miktarda ekleyerek kendimizi alıştırmaya çalışıyoruz. Burada acı aşırı miktar değil. İnsanı rahatsız etmeyecek kıvamda. Pişen yemeğinizi sarmısaklı yoğurt, kıyılmış dereotu, maydanoz ve nane yapraklarıyla süsleyerek sıcak sıcak servis yapın. 
☺ 
AFİYETLER OLSUN !
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder