Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

30 Ocak 2015 Cuma

Pazılı Nohut Yemeği !

Geçenlerde internette yöresel çorba çeşitlerini araştırırken karşıma tesadüfen bu tarif çıktı ! Pek bi' dikkatimi cezbetti. Bildiğiniz gibi kış ayındayız. Çorbasız olmaz. İçimizi ısıtan sımsıcak içecekler içmek istiyoruz. Bi' yandan hafif beslenmek az, öz yiyip fazla acıkmayacak uzun süre tokluk hissi yaşayacağımız lezzetler arıyoruz. Yani ben kendi adıma istiyorum, arıyorum. Sizde aynı fikirde misiniz?? ☺Çorba planlarken birden fikir değiştirip bunu yemeğe dönüştürmeye karar verdim. Tarifi okudum. Bazı malzemeleri kullanmak istemedim. Siz isterseniz kullanabilirsiniz. Pirinç olayını çıkarıp, bulgur koydum. Biliyorsunuz pirinç şekeri yükselten bi' gıda. Bulgur ise glisemik indeksi düşük yani şekeri birden çıkarmıyor ve sizi uzun süre tok tutuyor. Bu yemeği yapınca kendimi hem bedensel olarak hemde vicdanen çok iyi hissettim. Benim gibi tatlı seven birisi bunu hissetmişse artık bu bizde hep pişecek demektir. Tadına bakınca inanır mısınız tatlı isteği falan hiç olmadı. Sebzeleri her zaman çok sevmişimdir. eee nohutu zaten severim. Hatırlayın bi' önceki tarifimi; Nohutlu Rulo Köfte !  Evde haşlanmış nohutun sonunu bu yemekte kullandım. Pazardan bir demet pazı almıştık. Onunla ikisini birleştirdim. Ortaya bu sonuç çıktı ! ☺ Yanına bol yeşillikli salata ve dolu dolu bi' kase yoğurt ohhh daha ne isterim ki..! Çok besleyici hem çok sağlıklı missss.... Ağır beslenmişseniz ertesi güne hafif bi' alternatif olabilir.
Nohut çorbalara, yemeklere, salatalara.. aklınıza gelebilecek tüm yemeklere konulabilecek şahane bi' gıda ! Kafanızda birçok alternatif oluşturup, deneyebilirsiniz. Bulgur zaten çok lezzetli ! Sebzeler de var ! Bunu sağlıklı beslenen bireyler rahatlıkla yapabilir. Geçenlerde Canan KARATAY'ı tv'de gördüm. Anlattıklarına kafam takıldı. Kendisinin kitabını alıp en kısa sürede okuyacağım. Diabet hastalarına, sağlıklı beslenmek isteyenlere çok güzel bilgiler verdi. Pirinç yerine bulgur önerdi. Unun şekerden fazla şekeri yükselttiğini falan söyledi. Bu bilgiler ve diğer anllattıkları kafamı epeyce kurcaladı. O kadar çok yanlış bilgiler ortalıkta dolaşıyorki ! İnsan bazen ne yiyeceğini şaşırıyor. Herkes tutturmuş benim yaptıklarım çok sağlıklı onu yeme bunu ye...v.s. offff en iyisi kitabı alıp okumak ! Ayrıca her insanın yapısı farklı. Vücudumuz zaten bize gerekli sinyalleri gönderiyor. Yani benimki böyle. Bazen canım tatlı yemek isterken ertesi gün hiç istemiyor. Çok sağlıklı beslenip arada kaçamaklar da yapıyoruz !! Sonuçta makine değiliz ! Hepimizin ihtiyaçları farklı !.. ☺ Şimdi vereceğim tarif tamamen benim deneyimim sonucunda çıkan bi' lezzet ! Aklınızda olsun isteyen içine tuzunu, acısını, baharatını...v.s. istediği ölçüde ekleyebilir yada çıkarabilir.
Malzemler:

  • 1 bağ pazı (1 demet),
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut,
  • 1/2 su bardağı bulgur,
  • 500gr. tavuk kıyması,
  • 2 adet orta boy kuru soğan,
  • 10 adet cherry domates (kiraz domates)
  • 2 adet havuç,
  • 1 yemek kaşığı salça (domates veya biber),
  • Yarım demet dereotu,
  • 10-15 dal maydanoz,
  • 2-3 diş sarmısak,
  • 1 çay bardağı zeytinyağı,
  • 1'er çay kaşığı tuz, karabiber, kimyon, kuru nane, kekik, sumak (isteyen acı koyabilir)

YAPILIŞI:
İlk önce pazıları ayıklayıp, iyice yıkayalım. Ben sebze yıkarken her zaman 15-20 dakika sirkeli suda bekletip daha sonra bol suda 2 kere yıkayıp, süzdürerek kullanıyorum. Sebze kurutucunuz varsa çok daha iyi olur. Daha sonra tencereye yağı koyup yemeklik doğranmış soğanı pembeleştirin. Ardından tavuk kıymasını ekleyip, kavurun. Sarmısağı atın. Kıyma suyunu çekene kadar kavurmaya devam edin. Havuçların dışını bıçakla kazıyıp, halka halka doğrayın tencereye atın,soteleyin. Salçasını koyun, çevire çevire devam ederken kiraz domatesleri dörde bölüp ekleyin. Onlar pişerken pazıları elinizle 3'e 4'e bölün. Ben bıçak kullanmayıp bu işi ellerimle hallediyorum. Parçaladığınız pazıları ekleyip 4-5 dakika karıştırın. Haşlanmış nohutu, yıkadığınız bulguru koyup üzerine sıcak su ekleyin. Suyun miktarı yemeğin üzerini bir parmak geçinceye kadar olsun. Ben göz kararı yaptım. Sebzeler ve bulgur yumuşayıncaya kadar pişirin. Ocağın altını kapatmaya 2-3 dakika kala kıyılmış dereotunu, maydanozonu, tuzunu ve baharatlarını ekleyin. Altını kapatıp,5-10 dakika kapak kapalı olarak bırakın. Merak etmayin tencere sıcak olduğundan hemen soğumaz. Dinlenme esnasında yemek kendine gelir. Direk sıcak servis yapınca ben lezzeti algılayamıyorum, dinlenmiş daha çok hoşuma gidiyor!.. Yanına yaptığınız bol yeşilliklerden oluşan salata ve yoğurtla servis yapabilirsiniz !
AFİYETLER OLSUN !!.. ☺
* Bu blogda kendimce uygulayıp denediğim lezzetleri paylaştığımı defalarca belirttim. İster yabancı bir kaynaktan yada kendi kültürümüzden lezzetleri yapıp, deneyerek buraya koyuyorum. Bu benim kendi kişisel zevkim, damak tadım, tercihim. Öz kültürümüze ait lezzetleri ne kadar merak edip yapıyorsam da dünyadaki yemek trendlerini, neler olup bittiğini de bi' o kadar merak ediyorum !
Bu bazı kendini bilmez hadsizlere cevap olarak gelsin !! İster KÜTÜK PASTA yaparım ister GÖZLEME açarım ! İsteyen takip eder istemeyen etmez ! İster ''TASARIM BLOĞUMDA TASARIMLARIMI YAYINLARIM ✍ İSTER BURADA YAPTIĞIM TARİFLERİMİ PAYLAŞIRIM !..''  BU KADAR BASİT !!..                                                                                                     % SEVİNÇ ..   

ʚïɞİNSANLAR SİZİ KOYABİLECEK KATEGORİ BULAMAYINCA VARLIĞINIZDAN RAHATSIZ OLURLAR !!BOŞVERİN ONLARI GİTSİN !!  ʚïɞ☺☻**dİĞER tARİFLERİMİ MERAK EDENLER aRŞİVE tIKLAYIP, ULAŞABİLİR ! *

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder