Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

1 Ocak 2015 Perşembe

Balkabaklı Tavuk ! (Pumkin Chicken Food)

2015 yılına merhaba!!...  diyip sizlere 2015 yılının ilk tarifini veriyorum: Balkabağı Yemeği hemde tavuk etli. İlk kez denedim ve tadına inanamadık. Nedendir bilmiyorum?? Biz balkabağını genelde hep tatlı olarak kullanırız. Ama ben 2014 yılını balkabağı ile neler yapılabileceğini öğrendiğim ve çok farklı denemeleri yaptığım bi' yıl olarak hatırlayacağım. Tatlı olanları şöyle sıralayabilirim: Kurabiyeler, tatlılar, cheesecakeler , yemek olarak; çorbalar v.s. derken tavuk etlisini de deneyip kendimi aştım diyebilirim. Denerken biraz çekinsemde tadına bakınca inanılmaz güzel bi' lezzetle karşılaşmam buna cesaret ettiğime değdi dedirtti. Kendime niye daha önce yapmadım ki dedim. Hep kendimize sınırlar koyup farklı malzemeleri denemekten çekindiğimizi öğrendim. Oysa farklı lezzetleri denemek hiç de öyle zor değil ! İnsan arada kendine, damağına böyle sürprizler yaparak hem mutlu oluyor hemde güzel şeylerin tadını çıkarmış olarak, elde ettiği sonucun başarısı ile inanılmaz keyifini yaşıyorki bu herşeye değer !!  ☺
Öğrendiğime göre balkabağının içinde yüksek oranda beta karoten var. Bu dokuların onarılması ve yenilenmesi için gerekli bir vitamin. Sağlıklı bağışıklık sistemine sahip olmak için beta karoten gerekli. Bağışıklık sistemimizin çökmesi demek birçok hastalığa yakalanabilme riskimizi arttırmakta. Mineral bakımından da oldukça zengin. Demir, potasyum, kalsiyum, magnezyum, fosfor, sodyum hepsi balkabağında. Çocukların sağlıklı kemik gelişimine katkıda bulunur. Demir içermesi sebebiyle kansızlığa da iyi gelir. Eeee bunca faydaları olan balkabağı artık bütün kış mutfağımızdan eksik olmaz diye düşünüyor. Hele benim gibi kansızlık sorunu olanların daha fazla tüketmesi gerektiğinden bu yemek daha sık pişecek gibi gözüküyor. Zaten kışın en sevdiğim şeyler Balkabağı + Kestane + Ayva ! ☺ Daha ne olsun değil mi ama?!?!.. Bu üç malzeme ve bi' sürpriz malzemeden yaptığım tüm lezzetler sırası gelince bloğumda yerini alacak ve siz inanamayacksınız ! aaa bunuda mı yaptın diyeceksiniz. Lütfen sizde denemekten çekinmeyin. Yapın tadına varın. ☺ eeee ben yapıyorum siz neden yapmayasınız ! Ayrıca hafif beslenmek isteyenlere de sağlıklı bi' yemek bu !!
Artık bunca balkabağını anlatınca evimizden eksik olmasın diyorum ! Malzeme ve yapılışına geçelim diyip burada şimdilik kesip malzemeleri veriyorum !! ☺☻

MALZEMELER :
  • 300gr. dilimli balkabağı,
  • 2 adet kırmızı biber,
  • 4 adet kapya biber,
  • 500gr. sotelik doğranmış tavuk eti,
  • taze kekik, 
  • 3 adet domates (çeri de olabilir. 10 adet yeterli), 
  • 1 yemek kaşığı domates salçası ( domates kullanmam diyenler için),
  • 1 büyük baş soğan, 
  • dereotu (10 dal yeter),
  • maydanoz (10-15 dal),
  • tuz, şeker,nane,kimyon,sumak,karabiber,
  • (isteyen acı da kullanabilir, ben kullanmıyorum, bize dokunuyor),
  • yoğurt.

YAPILIŞI :
Yıkadığımız balkabağını iri iri küp küp doğrayalım. Soğanıda yemeklik küp küp keselim. Tencereye zeytinyağı koyup ilk önce tavukları soteleyelim. Ardından soğanları pembeleştirelim. Doğranmış kırmızı biber ve kapyaları da kavuralım. Küp küp doğranmış balkabaklarını ekleyelim. 5 dakika sonra domates ve salçasını koyalım.İyice kavuralım. Helmeleşince şekerini, tuzunu, baharatlarını ekleyip yemeğin 2 parmak üstünü geçecek kadar sıcak su koyalım. Balkabağını çatalla kontrol edelim. Yumuşayınca oacaktan alıp, kıyılmış maydanoz, dereotu koyup kabağını kapatalım.10-15 dakika dinlensin. Sonra servis tabağına alın. Üzerine sumak, kıyılmış maydanoz, dereotu serpin. İki yanına da yoğurt ekleyip servis edin ! İşte bu kadar kolay ama lezzetli bi' yemek. Valla biz tadına doyamadık, sizlere de tavsiye ederim.
AFİYETLER OLSUN !! ☺
2015'de güzel lezzetlerle buluşmak dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder