Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

7 Ocak 2013 Pazartesi

Çikolatalı Kabaklı Tart!..

Hindi tarifimi verirken ''Kabaklı Tart'' tarifimi paylaşacağımı belirtmiştim. İşte şimdi veriyorum; Çikolatalı Kabaklı Tart!..şiddetle denemenizi öneririm. Şu an tam zamanı.Bol bol kabağı kullanın.Çokta faydalı.Uzmanlar turuncu renkli sebze ve meyvaları sık sık kullanmamız ile ilgili açıklamalarını sürdürürken tam yerinde oldu.Bunun çorbasınıda geçenlerde yaptım.Hiç tatmadığım,denemediğim değişik bir çorba!..Kışın kabak,kestane ve ayvayı çok seviyorum.Bunlarla ilgili tariflerimi sizlere yeri gelince yayınlayacağım.Dışarda tamda kar yağarken yazmaya çalışıyorum.Aklım karda kaldı.Bazıları karı sevmiyor, ben bayılırım.Çocukluğumu hatırlatıyor.İçim bi' romantikleştiki... :-)) sormayın...
Bu tarifi tamamen kendimce deneyerek oluşturdum.Bir yerlerden alıntı değil.Zaten kimin tarifini uyguluyorsam size nereden olduğunu,ayrıntılarını,linkleriyle birlikte paylaşıyorum.Belki buna benzer tart yapan varmıdır,yokmudur hiç bilmiyorum, açıkcası araştırmadım!..Şimdi yazımı bitirip, bi' bakayım diyorum,şimdi aklıma geldi...
Malzemeler; 1 kilo kabak,1 paket(200ml) krema,2 paket bitter çikolata,6-7 adet karanfil,1 çay kaşığı tarçın,1 su bardağı şeker,yarım su bardağı ceviz,100 gr.tereyağ,1/2 çay bardağı sıvıyağ,1 çorba kaşığı yoğurt,2,5-3 su bardağı un,2 çorba kaşığı mısır unu, 1 adet yumurta,2 çorba kaşığı kakao,1 çorba kaşığı haşhaş, 1/2 su bardağı pudra şekeri,yarım çay bardağı damla çikolata,4 adet farklı renkte akide şekeri,1 çay kaşığı kabartma tozu,1 paket vanilya,1 çay kaşığı mahlep,1 çorba kaşığı fıstık.
Yapılışı; Geceden kabakları yıkayıp,tencereye alıyoruz.Üzerine şekeri,tarçını serpip,karanfilleri koyuyoruz.Karanfillerin tepelerini elimizle ufalamayı unutmayınız.Bu şekilde sabaha kadar kalsın.Kabaklar sabah baktığınızda kızarmış,renk değiştirmiş olacaklar.Daha sonra kendi suyunda kapak kapalı olarak yumuşayana kadar pişirin.Blendır ile parçalayıp,püre yapın.O bir kenarda soğurken,siz hamuru yoğurabilirsiniz.
Hamur için unu bir kaba eleyin,ortasına oda sıcaklığında beklemiş yumurta, tereyağ koyun.İçine yoğurdu,sıvıyağı,kabartma tozunu,vanilyayı,haşhaşı,mahlebi,mısır ununu,kakaoyu,pudra şekerini ekleyip,yoğurun.Unu eklerken yavaş yavaş yoğurdukça,kıvamına(Bildiğiniz gibi kulak memesi yumuşaklığında olmalı!) baka baka kontrollü bir biçimde eklerseniz, istediğiniz sonucu yakalarsınız.Hiçbir zaman aceleci olmayın.Tart kalıbınızı hafifçe yağlayın.hamuru kalıbın şekline göre elinizle yayın.İyice şekil alsın.Bir kısmınıda kenara ayırın.Bunlarda 2 mandalina büyüklüğünde olsunlar, çünkü üstündeki şekilleri bunlarla hazırlayacağız.Öyle hamur açmaya gerek yok.Ben elimle yapıyorum, çokta pratik oluyor.Sizde zamanla yapa yapa alışacaksınız.Yok ben beceremem diyorsanız; unlanmış tezgahta açıp,kalıba yerleştirebilirsiniz.Tercih sizindir.Biraz tecrübe edindinizmi, ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz.Sonra bunu dinlenmesi için buzdolabına yarım saatliğine koyuyoruz.Başka bir kapta kremayı ve bitter çikolataları hafif ateşte karıştıra karıştıra eritiyoruz.Dinlenmiş hamuru dolaptan çıkarıp,soğumuş çikolatalı karışımı ortasına döküp,kaşıkla yayıyoruz.Üstüne kabakları döküp, kenarlara doğru yavaş yavaş yayarak,düzleyelim.Kalan hamur parçalarını elimizle fotoğrafta görüldüğü üzere şekil verebiliriz. Ben iç içe iki tane kalp yaptım.Ortasına kurabiye kalıbından bir tane sevimli ayıcık koydum.Son kalanlarıda yuvarlak misket misket yapıp kendimce yerleştirdim.İrice dövülmüş cevizleri serptim.Akide şekerlerini havanda dövüp,parçaladım.Onlarıda serpiştirdim.En son elimdeki damla çikolatalarıda gelişigüzel serptip,kendi özgün çalışmamı bitirdim.Bu yaptıklarım tamamen o anda içsel oluşan bir tasarımdı.Siz neyi kafanızda tasarlarsanız, o şekilde yapabilirsiniz.Bir kural,sınır falan yok,serbest,istediğinizi yapın.Ben en üste minik misketi annem,bir alttaki üçlü misketi kardeşim ve ailesi, ortaki ben ve eşim,öbürüde kardeşim diyip o şekilde koydum!..Bu benim kafamdakilerden o anda oluştu!..Tadınıda ve görüntüsünüde beğendiklerini belirttiler!..
Önceden ısıtılmış fırında, 180 derecede 30-35 dakika pişirin.Dinlendirmeniz çok önemli.Sıcak iken keserseniz,parçalanabilir. Herkese böyle keyifli lezzetler diliyorum,ellerinize sağlık!..
Afiyetler olsun, sevgiyle....
Üstüne fıstık serpip,nane koyarak servis edebilirsiniz...Fotoğrafları incelerseniz,ayrıntıları görürsünüz!..☺


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder