Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

17 Temmuz 2014 Perşembe

Böğürtlenli, Limonlu Bar !

Şu sıcak yaz günlerinde içimizi  ferahlatan bi' lezzet yakalamanın hazzı ve mutluluğu içindeyim ! ☺Hiç bar denemesinde bulunmamıştım. Yanına dondurma ile nefis oldu !.. Geçen gün nerede okuduğumu tam hatırlamıyorum; Mutfakta mutlu olanlar, yemek yapmayı seven iyi insanlardır !!! Zarar gelmez onlardan !!! diye...bu güzel sözler beni çok mutlu etti ! Hadi sizde yemek yapmanın, yeni lezzetler keşfetmenin zevkine varın, bol bol deşarj olun !    Pinterest'de  devamlı karşıma çıkınca bende denemeye karar verdim. İyiki de yapmışım çok sevildi !
İşte karşınıza böyle bi' lezzet çıktı !! Denemediyseniz şiddetle öneririm. İster dondurma ile ister çay veya kahveniz ile harika oluyor. Zira ben her türlüsünü denedim. Benden geçer not aldı.. ☺ Yapımı hiç zor değil oldukça basit. Sadece yaptığınız gün değil ertesi güne buzdolabında bekletirseniz çok güzel oluyor.Geceden yapıp dolaba atın sonra çıkarıp keyfinize bakın !
Malzemeler: 125gr. tereyağ, 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 su bardağı dolusu pudra şekeri,1 vanilya, 1 çimdik tuz, 1,5 bardak elenmiş un, 4 adet yumurta, 3 adet sıkılmış limon suyu ve 1 limonun rendelenmiş kabuğu, 1 paket krema (PINAR kullandım), 3 yemek kaşığı un, 1 fincan övütülmüş badem+fıstık+fındık+ceviz hangisi evinizde varsa yahut hepsinden karşık olarak 1 fincana denk gelecek miktarda kullanabilirsiniz. Ben evdeki tüm fıstık,badem,fındık ve cevizi öğüttüm, kullandım. Yani hepsi 1 fincan dolusu karışık oldu!! Yine 1 su bardağına yakın böğürtlen kullandım. Üzerine süslemek için taze nane olabilir.Yanına dondurma çok yakışır.
Yapılışı: Tabanı hazırlamak için; oda sıcaklığında tereyağı, elenmiş un,pudra şekeri,tuz ve zeytinyağı ile karıştırıp yoğuruyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye elimizle her tarafı eşit olacak şekilde yayıp, döşüyoruz. Yarım saatliğine buzdolabına kaldırıp, dinlendirmemiz gerekiyor. Hamurumuz kendini toparlasın.O dolapta beklerken limonlu kısmı hazırlıyoruz.
Üst kısım için; Yumurta ve şekeri bir kapta iyice beyazlaşana, köpük köpük olana kadar çırpıyoruz.İçine 1 kutu kremayı ekliyoruz. İyice karıştırınca; unu, vanilyayı, limon suyunu ve rendesini koyuyoruz. İyice bütünleşen karışıma en son fıstık+badem+fındık+ceviz karışımını koyup, karıştırıyoruz.Limonlu katımız hazır hale geliyor. Fırını 180 dereceye ayarlayıp, hamuru 15 dakika pişiriyoruz.Hafif kızarması gerekiyor. Daha sonra çıkarıp limonlu karışımı üzerine eşit şekilde döküyoruz. Böğürtlenleri üstüne serpiştirip tekrar fırına veriyoruz. Yaklaşık 30-35 dakika pişiriyoruz. Üzeri kızarınca çıkarıp, soğumaya bırakalım. Tamamen soğuyunca buzdolabında 1 gün bekletiyoruz. Soğumadan keserseniz istediğiniz gibi olmaz. Geceden yapıp dolapta dinlendirin, kendine gelsin. Ertesi gün servis öncesi üzerine elenmiş pudra şekerini bol bol serpin. Fıstık v.s. ile renklendirebilirsiniz. Dondurma ve nane ile servis yapıp afiyetle tadına bakın !.. 
Bu arada limonun ekşiliğini fazla bulursanz şeker oranını kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Birde her zaman söylediğim gibi herkesin fırın ısısı ve performansı aynı değil. Onu siz kendi fırınınıza göre ayarlayın. Benim denemiş olduğum fırın ile sizinki aynı olmayabilir. Limonlu kısmın sünger gibi olması gerektiğini pişirirken göz önünde bulundurarak hazırlar ve fırınınızı takip ederseniz hiç sorun yaşamaz istediğiniz lezzeti yakalarsınız.Ben devamlı kontrol ettiğim için istediğim sonucu elde ettim. Size şimdiden kolaylıklar diliyorum !! Afiyetle Kalın !!☺
Bu da #Animoto videom !.. ☺


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder