Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

9 Ocak 2013 Çarşamba

Portakal Kabuğunda Kek!..

Orjinal sunumlu tatlar beni her zaman cezbetmiştir!.. İnsan bazen farklılık arıyor...Bu fikir beni ilk gördüğüm anda heyecanlanmama sebep oldu!... ayyy hemen denemeliyim diye mutfağa koştum!.. Elimdeki malzemelerle bu tarifi oluşturdum..Doğrusu ben böyle bi' sunumu hiç görmemiştim.Hemen yapıp sizlerle paylaşmak için sabırsızlandım...Kış mevsiminde evlerde portakal vardır diye düşünüyorum.Hemen içlerini oyup, kabuklarını bir kenara ayırın. Bu fikri tesadüfen gördüm.Tarifin orjinali için lütfen vereceğim linki tıklayınız; Oktay Usta'dan Portakal kaseli kek!..Programın ortalarını yakaladığımdan, başını kaçırdım.Fikir çok hoşuma gitti.Kekini ben kendime göre yorumlayıp, elimdeki malzemelerle oluşturdum!..Belki bi' ara zaman bulduğumda orjinal tarifide denerim!.. ☻☺
Benim yaptığımda çok güzel oldu.Hele mutfaktaki koku evlere şenlik, yemede yanında yat cinsinden!.. Akşam eve gelen eşim daha kapıdan içeri girer girmez kokuyu bir duydu...''ohhh misler gibi'' dedi.. görüntüyü görüncede ımmmm diyip gözleri parladı...yemek sonrası çaylarımızı içerken afiyetle midesine yuvarladı!.. Yapımı oldukça kolay!.. Sizde yapın, bu keyfi yaşayın!.. ☺
Eskiden beri böyle orjinallikleri bulmakta efenim üstüme yoktur!..☺Tasarım şeyleri oldukça seviyorum!.. Bu birazda benim tasarımcı yanımın yansımaları diyelim!.. Gerek tasarım yaparken çizimlerimde, gerekse mutfakta yeni denemelerimde farklı ne yapabilirim içgüdüsüyle ortaya böyle değişik sonuçlar çıkınca, bendeki mutluluk anlatılmaz boyutlarda oluyor!..Adeta çoşuyorum, heyecandan kalbim pırpır,yerimde duramıyorum!..İşte bu olay anlatılmaz, ancak yaşanır!..Herkes aynı mıdır bilemiyorum, ama ben böyleyim, elimde değil!... ☺☻☺☻☺
Malzemeler; 
  • 1 adet yumurta, 
  • 1 su bardağı pudra şekeri, 
  • 100 gr. tereyağ, 
  • 1 paket fıstıklı çikolata (Benimki bir paketten azdı.Çünkü biraz yaparken bir-iki parça yedim, daha doğrusu kendimi ödüllendirdim diyelim ☺Siz bir paket kullanın!),
  • 1,5 su bardağı elenmiş un, 
  • 1 paket kabartma tozu,
  • 1 paket vanilya, 
  • 2 yemek kaşığı fıstık, 
  • 2 çorba kaşığı (koyu renkli bitter) kakao,
  • 1 çorba kaşığı yoğurt,
  • 2 çorba kaşığı süt,
  • 1 çay kaşığı tarçın, 
  • 8-10 parça kavun kurusu, 
  • süslemek için;
  • hindistancevizi rendesi,
  • pasta süsü, 
  • 6 adet oyulmuş portakal kabuğu,
  • 4 adette muffin hazır pişirme kağıtları
  • (Bu ne şimdi derseniz; portakal kabuklarım bittiğinden kalan hamuru onlara döküp,pişirdim!..Fotoğraflardaki detaylara bakarsanız, iyice görürsünüz!..)

Yapılışı; 
Yumurtayı iyice çırpıp, köpürtüyoruz.İçine pudra şekerini ekliyoruz.Oda sıcaklığındaki tereyağı katıyoruz,çırpmaya devam ederken,sütü ve yoğurdu ekleyelim.Onlarda oda sıcaklığında olsunlar!..Elenmiş unu,vanilyayı,kabartma tozunu,tarçını,kakaoyu koyup,karıştırın.
Portakalları iyice yıkayın.Ortadan ikiye bölün.Bir kaşık yardımıyla oyun.*Bunun için püf nokta şu; Portakal kabuğunun içindeki beyaz kısım ile turuncu kısımın olduğu yere kaşığı daldırın.Etrafında bir tur gidin.Turuncu kısımı tutup elinizle bir ileri bir geri yavaşça döndürün.Sulu kısım kendiliğinden kabuktan kolayca ayrılacak.Sakın kaşıkla dibine dalmayın.Çünkü bu yanlışı ben yaptım.Kabuğun dibi koptu ve bir delik oluştu.Diğerlerini demin anlattığım gibi yaptım.Sonuç ise tabiiki delik oluşmadı. eee o delik olanları atacak değildim.Hemen küçük yağlı kağıt kesip,oraya koyarak sorunu çözdüm.Böylece hamuru dökünce akmamış oldu!..Sizde hassas çalışırsanız böyle problem yaşamazsınız diye düşünüyorum!..*
Kek hamurunuzu portakal kabuğunun yarısına kadar doldurun.Ortasına irice kırılmış fıstıklı çikolata ve kavun kurusu yerleştirip,hamuru 1 parmak eksik bırakarak dökün.Benim kabuklarım 6 taneydi.Hamurum kalınca muffin pişirme kapsüllerine döktüm.Şimdilik acemiliğime verin.Bir dahaki yapışımda daha çok kabuk bulundurup, hepsini kabukta pişireceğim!.. ☻
Daha sonra doldurduğunuz portakal kabuklarını muffin kalıbının yuvalarına oturtun,yıkıp,devrilmesinler!..180 derecede 30-35 dakika pişirin.Piştikten sonra biraz dinlendirin.Üstlerine şöyle birşey yaptım.Kabak tatlısını fırına vermiştim.Tepside koyu marmelatımsı sıvı vardı.Aldım onu keklerimin üstüne hafifçe sürdüm.
-Diyeceksiniz; ''bunu neden böyle yaptın?..''
-Yapıştırıcı ve tutucu olsun diye!..Çünkü üstüne hindistancevizi rendesi,pasta süsü ve birazda fıstık serpeceğimden yapışmalarını istedim.Sizde evinizde bulunan marmelat veya reçel ne varsa ondan çok ince bir tabaka sürüp,yapabilirsiniz!...Böylece üstündekiler düşmez,yapışır,sunumunuz çok daha güzel olur!..
Deneyeceklere şimdiden afiyetler olsun!..
Lütfen yapın ve görüşlerinizi benimle paylaşın!..
♥ Sevgiyle... ♥ ☺
Portakal Kabuğunda Kek videosu için tıklayınız; http://www.youtube.com/watch?v=OM4voLry0VY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder