Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

24 Ekim 2016 Pazartesi

Dana Antrikot !


Sizlere lezzetli mi lezzetli parmak yedirtecek türden nefis bi' et tarifi vermek istiyorum. Bildiğin lokum kıvamında. Hele ki benim gibi kırmızı et sevmeyen birisinden böyle bi' performans çıkıyorsa et seven ve sık sık tüketen lezzet düşkünlerinden neler çıkar neler ❗ Bu eti geçen ay sonu evlilik yıldönümümüz için eşim çok et sever olduğundan ona yaptım. Lezzetine hayran oldu ❗ 👌⭐On üzerinden 10⭐ artı yıldızlı⭐ puanları topladım. 😍 Efsane bi' lezzet yakalamanın mutluluğu da ayrıca güzel. Ben bile et sevmeyen biri olarak hele  kurban eti asla yemem, sevmem kasabımızdan alıp yapınca yavaş yavaş yemeye başladım. Etrafımdaki yakınlarım benim kurban etine olan hassasiyetimi çok iyi bilirler. Yılardır ağzıma sürmem. Bayramlardaki o evlerdeki et kokusu benim için dayanılmaz. Hiç hoşlanmadığım bi' durum. 😒 Ne yapayım sevmiyorum kardeşim. Kansızlık sorunuyla son yıllarda mecburi tüketiyorken yavaş yavaş ısındım. Kullandığım et dana eti. Aşağıdaki şemada dana etin bölümleri görülmekte umarım sizlere aydınlatıcı olur. 
Antrikot seçmemin nedeni şöyle kalın, lezzetli bi' eti nasıl lokum gibi tam kıvamında pişiririmdi. Eti iki parçaya böldürün. Güzel bi' marine ile geceden dinlendirin. Ardından iyice kızdırılmış demir döküm tavada mühürleyip, fırına verin. Gerisi inanılmaz lezzetli, adeta  etlerinizle lezzet patlaması yaşayacaksınız. Demir döküm tava seçmeyip isteyen ızgara yapabilir. Ama ben aldığım tavayı deneyip sonucu görmek istedim. Mühürleme işleminden sonra tavayla verdim fırına. Şahane oldu. Et pişdiğinde bıçakla kesip içine bi' baktım bildiğin lokum gibi olmuştu. Bazıları içini pembe hatta hafif (az pişmiş) seviyor. Bunun için süreyi kısalmak sizin tercihiniz. Ama ben başta da söylediğim gibi o şekilde yemem. Bu benim istediğim de üstünde oldu. Ne çok kuru nede pembemsi. Hatta bazıları kanlı seviyorya ben dayanamıyorum o tarz görüntüye. Görünce yiyeceğim varsa da asla yemem, yiyemem. Onu yiyeceğime kuru ekmek yerim daha iyi. 😏 
Daha önceki bazı et tariflerimden de faydalanabilirsiniz. 
Mesela; 
✴ 500gr. dana antrikot (2'ye kestirin),
✴ 2 yemek kaşığı pekmez,
✴ 2 diş iri sarmısak,
✴ 1 yemek kaşığı elma veya üzüm sirkesi,
✴ 1/2 çay bardağı zeytinyağı,
✴ 1'er çay kaşığı karabiber,kekik,deniz tuzu,
✴ 3-4 dal taze kekik.
YAPILIŞI:
Geniş bir kaba zeytinyağı, pekmez, sirke, deniz tuzu, karabiber, kekik ve ezilip, iyice parçalanmış sarmısakları koyup karıştıralım. Etleri ekleyip ellerimizle her tarafını bu sosla ovalım. Geceden bu marineyi yaparsak etler sosu içine almış olacak. İyice dinlenecekler. Ertesi gün sosa yatırdığımız etleri kızdırılmış oluklu döküm tavada arkalı önlü mühürleyelim. Bunun için 2-3 dakika her bir tarafa yeterli olacak. Daha sonra 170 derecede önceden ısıtılmış fırına tavayı vermeden önce alüminyum folyo ile üstünü ete temas etmeyecek şekilde sarıp fırına atalım. Yaklaşık 25-30 dakikada pişirelim. 10-15 dakikada pişince hemen açmadan dinlendirelim. Daha sonra servis tabağına alıp, üzerine taze kekik dalları koyarak servis edelim. Ben eşim çok sevdiği, istediği için yıldız şehriyeli pirinç pilavı, elma dilim patates ile sundum. Kendi özel zevkim içinde yanına bol yeşillikli salata, taze zeytinyağlı bol limonlu barbunya pilaki koydum. Böylece her ikimizde kendi damak zevklerimizi ortada buluşturduk. 
Ben kendim yaptım diye söylemiyorum ete 
BA-YIL-DIM 👌 eşim hepsine 😍 barbunyaya da iltifat etmeden duramadı. Artık severek yiyor. 😘 
Hepsini bir arada göstermek için tek bir tabağa yerleştirip o şekilde fotoğraflamayı tercih ettim. Artık sizde dener kendi zevkinizde farklılıklar yaratıp, sevdiklerinizle güzel bi' ziyafet çekebilirsiniz. Umarım tarif hoşunuza gider. 
Şimdiden herkese afiyetler olsun... 😊
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder