Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

18 Ekim 2016 Salı

Tam Buğday Unundan Babaanne Usulü Pişi !

Evet tam buğday unundan babaanne usulü pişi yaptım. Hem mahlepli hem de kalpli 💖 nasıl güzel oldu anlatamam. Kokusu misssler gibi, tadı bana göre efsane. Her ne kadar rahmetli babaanneciğimin marifetli ellerinden çıkmış olmasa da ona biraz yakın diyelim. Neden;  çünkü bu benim Sevgili Babaanneciğime olan özlemim bu hissiyatı bana zaman zaman yaşattırmakta. Kendisini küçük yaşlarda ona doyamadan kaybettiğim için hep içimde bi' boşluğu her zaman olacak.  Çok marifetli eski İstanbul insanlarındandı. Hani derler ya: görmüş, geçirmiş diye... Onun lezzetlerini hiç unutamam. Annem rahatsızlanıp doktor için evden bi' süreliğine gittiğinde beni ona bırakmışlar. Ben de o zamanlar ilkokula başlamışım. Okulu bırakmamak için yanında kalmışım. İşte taaa o zamanlar hatırlarım eski tel dolaplar vardı. O esmer kuru elleriyle bana okul dönüşünde neler hazırlardı neler. O nefis çöreklerini, muhallebilerini, kurabiyelerini çok severdim. Ahhh şimdi yaşıyor olsaydı da ben ona hazırlayabilseydim. Acaba nasıl bulur, beğenirmiydi, bilemiyorum !! 😌
Bu pişileri yaparken hep aklıma o geldi. Canım hamur kızartması arada olsada çeker. Bazen üşengeçliğim tutar, fırından 2 hamur alıp kızartıveririz. Bu sefer yine canım çekti fakat fırında yeni bitmiş. Bende hiç üşenmeden kendim yapayım dedim. Sıvadım kolları başladım yapmaya. Ama bu sefer beyaz un yerine tam buğday unu ve mahlep kullandım. Dolaptan elime ilk gelen kalıbı aldım. O da kalp şeklinde.  İşte sonuçta bunlar ortaya çıkıverdi. Hemen yanına bir iki peynir çeşidi, biraz zeytin ve bizim pazarda satılan tava helvası ( o da çok fena lezzetli ) ve bergamot harmanlı çay yaptık. Ayyy nasıl güzel oldu. Bende eşimde çok beğendik. Tarifi belki sizde yapmak istersiniz. İster 5 çayına ister haftasonuna canınız ne zaman çekerse diye bloğa eklemeye karar verdim. Bu sefer yeşillik v.s. falan yok. Hatırlarsanız epey bi' zaman önce ''Kepekli Pişi'' tarifini bloğa yazmıştım. Onu denemek isterseniz yazının üstüne tıklayınız. 👆
  • Malzemeler:
  • 3 yemek kaşığı yoğurt,
  • 1'er çay kaşığı karbonat ve kabartma tozu,
  • 1 tatlı kaşığı mahlep,
  • 1 adet yumurta,
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ,
  • 2 yemek kaşığı süt,
  • bi' çimdik şeker,
  • 1 çay kaşığı tuz,
  • aldığı kadar un ( benim bardak ölçüm 3 su bardağı kadar )
  •  * Ama siz yine de unu birden eklemeyin. Yanınızda her zaman fazladan yarım su bardağı kadar ununuz hazır bulunsun.  
  •  * Kızarmak için derin bir tava yada tencere kullanın. 2 su bardağı sıvıyağ yeterli oluyor.

  YAPILIŞI :
İlk önce derin bir kaba unu koyalım. Ortasını elimizle havuz gibi çukur yapalım. Yumurtayı, yoğurdu, sütü, sıvıyağı, tuzu, şekeri, mahlebi, karbonat ve kabartma tozunu ekleyip bir güzel yoğuralım. Yukarıda da belirtiğim gibi unu azar azar ekleyin. Az  gelirse arttıra arttıra koyun. Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin. Bekleyebilecek süreniz varsa bi' yarım saat bekletip mayalanmasını sağlayabilirsiniz. Yok sizde benim gibi ben bekleyemeyeceğim derseniz hemen açıp, şekil vererek kızartırsınız. 😄 
Ben hamuru yoğurduğum gibi masaya yağlı kağıt serip yaptım. Yağlı kağıdın üstüne biraz un sepeledim. Hamurdan bi' parça kopardım. Merdaneyle  ne ince ne de kalın olacak şekilde açtım. Kalpli kalıpla kesip şekil verdim. Benim kalpli kalıbım yok derseniz su bardağı ile de olur.  Hiç sorun değil. Ayrıca öyle çokta düzgün yapmaya çalışmayın. Zaten kalıpla şekillenecekler. 
Derin bir tava veya tencereye 2 su bardağı sıvıyağı dökün. Yağı iyice kızdırın. Daha sonra hamurları koyup arkalı önlü iyice kızartın. Kızaranları 2-3 kat kağıt havlu üzerine alın. Tüm hamurlar bitene kadar bu işlemi yapın. Daha sonra servis edeceğiniz tabaklara alıp, sıcacık çayınızla afiyetle tüketin. Yanına ne isterseniz onu koyabilirsiniz. Tek başına bile zaten harika oluyor. Mahlebin  yerken o nefis kokusunu duydukça çok daha seveceksiniz. Tam buğdaydan olmasıda ayrıca güzel. Biz artık evden beyaz unu gitgide uzaklaştırdık. Sizde hayatınızdan çıkarıp onun yerine tam buğday unu kullanın. Ahh keşke unlu her tür besini çıkarabilsek ama işte olmuyor. 
Şimdiden herkese afiyetler olsun... 😊
 Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder