Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

2 Nisan 2013 Salı

Zencefilli Soğan Yahnisi !..

Geçtiğimiz 14 Şubat bildiğiniz gibi ''Sevgililer Günü'' olarak kutlandı!.. Ben sadece bugüne özel değil yılın 365günü sevgimizi göstermenin çok daha güzel olduğuna inanıyorum!..Ama etrafta insanlar üzerinde öyle bi' stress yaptırtıyorlarki; insanlar adeta baskı altına alınıyor!..Abartıya kaçılarak, kendini hediye almaya ister istemez mecbur bırakılıyor, karşı tarafta da bir beklenti sözkonusu!..Reklamlar her tarafta pompalanıyor, enteresan hediyeler mi desem?!.. Bilmem kaç taksite ''TEKTAŞ'' kampanyaları...say say bitmez, bunun sonu yok!..Herşey öyle bi' gözümüze gözümüze sokuluyorki; artık rahatsız edici boyutlara getiriliyor!.. Bende önceleri bu etkinin altına girmedim desem yalan olur!..☻Eşime kendi çapımda küçük sürprizler, hediyeler almışlığım çok oldu!.. Son iki-üç yıldır resmen bu reklamlardan gına geldi, bıktırdılar!.. Bide gördüğüm şu; kendini medyatik sanan kişilerin,insanlara sözde ''sanat icra ediyormuş'' gibi gösterilen şahısların yaptıkları abuk subuk hareketlerini gördükçe, bu özel günü sömürü aracı olarak kullanmaları, hediye alanların kendilerini medyada gösterme çabaları resmen bana göre görgüsüzlükten başka bir şey değil gibi geliyor!..Zaten bunlara özenen onca insan var!.. Herkesin ekonomik şartları aynı değil!.. Bazıları bütçelerini zorlayarak kendilerini maddi olarak sıkıntıya sokuyor!..Bir alışveriş çılgınlığı zaten ortalığı sarmış, almış başını gidiyor!..Alsanız bir türlü, almasanız bir türlü?..
En güzeli şöyle keyiflice güzel bir yemek yiyip, birbirimize bu hızlı,koşuşturmalı hayatın içinde biraz daha fazla zaman ayırabilmek için fırsat yaratabilmek, kaliteli vakit geçirebilmek diye düşünüyorum!.. Yoksa şimdi hepimiz ihtiyacımız olduğunda bazen gerekli, bazen gereksiz bir sürü şeyi alıyoruz!..Alışverişden döndükten sonra bir bakıyoruz bize lazım olmayan mallarıda eve getirmişiz!..Neyse bu konular çok uzun, anlatmaya kalkarsam yazım çok uzayacak!.. Siz bu anlattıklarımı bir parça olsun biraz düşünün, tam olarak ne demek istediğimi anlayacaksınız ve sizde kendinizi benim gibi bi' gözden geçirin, ne kadar doğruluk payı olup, olmadığını göreceksiniz!..☻
Ben o gün eşime en sevdiği şeyi yapmak istedim!.. Biliyorsunuz erkekler genelde kırmızı eti çok sever. Benim pek aram olmasada hayır demem, yerim. Ben daha çok sebzeciyimdir!.. Bide kırmızı eti daha sağlıklı olması için yaptığım araştırmalarda zencefille marine etmenin çok daha faydalı olduğunu öğrendim!..Bu nedenle zencefili marinede kullandımki; inanılmaz güzel bir lezzet ortaya çıktı,kendim ve eşimde çok çok beğendi.Parmaklarımızı yedik!.. Size de şiddetle tavsiye ederim!..
Şimdi ilk önce güzel bir et seçerek ve bunu lezzetli sosla marine ederek işe koyulalım!..Eşime güzel bir et siparişi verdim,ben o işleri pek anlamam!..Uzunlamasına parmak parmak kestirmesini söyledim.Oda kontrfile almış.Ben daha sonra merak ettim.Bu et hayvanın neresinden diye.Ufak çaplı bir araştırma yaptım.Sizlerle bunuda paylaşmak isterim.Hatta bunun için verdiğim linki tıklarsanız,çok daha geniş bilginiz olur!...KONTRFİLE için tıklayınız!...*Fotoğraf Et ve Balık Kurumu Genel Müdürlüğü sitesindendir!..*Kaynağımızı muhakkak belirtiyoruz!*
Malzemeler; 500gr. kontrfile, 500gr. arpacık soğan, 1 yemek kaşığı domates salçası ve biber salçası(Domates kullanmak isterseniz 3 adet küp küp doğranmış yeterli olacaktır, hele mevsiminde olursa çok daha güzel olur), yarım çay bardağı zeytinyağı, 7-8 dal taze kekik,1 tatlı kaşığı biberiye,1 tatlı kaşığı toz zencefil,1 çay kaşığı kimyon, 1 yemek kaşığı pekmez, 1 yemek kaşığı elma sirkesi, 1 tatlı kaşığı limon suyu, 1 çay kaşığı deniz tuzu, 1/2 çay bardağı süt, 1 çay kaşığı karabiber, (1 çay kaşığı kuru kekik,nane pulbiber isteğe bağlı, soğan suyu ve sarmısakda olabilir.)
Eti marine etmek için; Zeytinyağını,sütü,sirkeyi,zencefili,limon suyunu,pekmezi, tüm baharatları bir kapta karıştırıyoruz.Tuz koymuyoruz.Onu enson etler pişdikten sonra ocağın altını kapatmadan 5 dakika önce ekleyeceğiz. Bu karışımın içine etleri koyup,ellerimizle bir güzel ovup,yedirerek,karıştırıyoruz.Üzerini kapatıp zamanınız varsa bir gece önceden yada zamanınız yoksa en az 2-3 saat önceden yapıp,bu sosla dinlendirdiğiniz takdirde istediğiniz sonucu elde edeceksiniz.Tabii bu arada etin sinirleri iyice ayıklanmış olsun.Tuzu da sona doğru ekleyin.Bunlar işin püf noktaları!..
Yanına isterseniz şöyle misler gibi sade pirinç pilavıda yaptınız mı ohhh yemede yanında yat olur.Ben eşimin neleri sevdiğini bildiğimden onun damak tadına uygun olarak, fırında elma dilim patates, fırında köz domates yaptım.Kendim içinde bol yeşil salata ekledim.Üzerinede taze dal kekikle tat zirve yaptı!...
Arpacık soğan ayıklama işi biraz gözyaşartıcı olsada artık bunu göze alıp, biraz dayanın.Sonucu düşününce ben ayıklamaya razıyım.Çünkü bugüne kadar yaptığım ikimizinde çok beğendiği lezzetli bir yahni yemiş olmanın mutluluğuna inanın  doğrusu katbekat değer!..
Yapılışı; Marine edilmiş etleri dolaptan çıkarın.Bunları iyice kızdırılmış tencerede iyice kavuruyoruz.Yağı az gelirse zeytinyağı ekleyin.tencereyi ondan sonra en yüksek ateşte ıstıktan sonra şöyle etleri atıp döndüre döndüre soteleyin.Arkasından soğanlarınızı içine atın.Kavurma işlemine devam edin.Soğanlar ölmeye başlayınca salçalarını ekleyin,kavurun.Üzerine muhakkak sıcak su ekleyin.Etler ve soğanlar iyice pişsin,lokum gibi olsun.Baharatlarını az bulursanız ekleyebilirsiniz.En son tuzu koyun.Beş dakika sonra kapatın.Biraz dinlensin. Bu arada pilavınızı kalp şeklinde bir kalıpla servis yaparsanız, görüntü çok daha hoş olur.Fırın domates ve patateside yanına koyup,salatayla sunduğunuzda değmeyin keyfinize!...Üzerinede taze dal kekik eklemeyi unutmayın!..
Şimdiden herkese afiyetler olsun!...
İşte buda videosu!..İyi seyirler!..☺


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder